AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.730

Vad ska man hålla koll på under garantitiden

Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Har nyss köpt mig en 116i -05, vilket betyder att fabriksgarantin har gått ut men fick 6mån garanti på BMW affären.
Vad ska man hålla koll på, vilka bekymmer har ni haft?

// jonas

.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Skrik från en av bakbromsarna. Lät lite då och då i landsvägsfart när man INTE bromsade. Så fort jag la på bromsarna tystnade det. BMW bytte beläggen på bägge sidor bak och jag fick betala 2 tusen papp.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Huvudkontakten för larmet, larmet gick när som helst, och ena fönstret bak:P Veven har gett sig..
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Höger sidoblinkers trillade av igår (hängde kvar i sladdarna dock). Det verkar som om plastföstet gått sönder.
Ringde till BMW Danderyd och dom skulle beställa hem en ny och sen kunde jag komma in när det passade mig och byta den. Gratis hoppas jag...

// jonas

.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Mitt vänstra halvljus (xenon) bråkar när det är kallt och/eller fuktigt ute. Det blir ett garantibesök inom kort på det.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Bilen hade gått 1420mil när jag köpte den (05:a).
-20 mil, sidoblinkersen trillar av. Fixas av BMW på beg. garantin medans säljaren står i bakgrunden och muttrar " Vi kan väl börja skänka bort bilarna också..."
-80 mil, varningslampan för antsladd/antspinn lyser hela tiden, men slocknar efter någon timme. BMW kör en diagnostik och det visar sig att DSC-styrenheten måste bytas. Nu börjar dom knorra om garantin (fick 6mån garanti då jag köpte den och det har nu gått 2 veckor), men dom säger att "dom ska ju naturligtvis lösa detta...mutter..men måste kolla med högre chefer först..".

Hur mycket är garantin värd? Kan dom börja neka mig garantijobb?
Märkte när jag satte in en cd i spelaren för första gången häromdan att den repade upp hela skivan,,, bara att acceptera?

Jag köpte av en bilfirma för att jag ville ha garantier och en tids säkerhet.

// Jonas

.
Du har all rätt så länge problemen dyker upp under garantin.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Har nu varit inne och bytt DSC-styrenheten.
Naturligtvis som vanligt så skulle dom ha betalt för bytet (drygt 6000kr) och fick jag fick bestämt påpeka att det skulle gå på garantin..puh.
Dom gav med sig och påpekade att dom skulle få ansöka om en goodwill från BMW Tyskland.

Jag ringde upp "min" säljare dagen efter och förklarade för honom vad jag tyckte om kundmottagande och serviceandan.

// Jonas

.
Jeg kjöpte en 116i -05 i våres som motoren begynte å gå ujevnt på. Tror andre har kommentert feilen på forumet. De bytte noen styringsbox, men feilen kom tilbake. Veven på ene fönstret bak hadde glapp også.

Jeg var ellers nöjd med bilen bortsett fra bensinforbruket så jeg bytte den inn i en 118d i höst. Etter å ha ventet 2,5 måned kom endelig bilen. Jeg hadde avtalt en inbyttepris med selgeren. Noe han selvfölgelig sket fullstendig i og presenterte meg med en liste "fel" på min bil hvorav det mest alvorlige var en lekkasje i servoen. etter mye strul ble vi enige, men når jeg vel hadde signert kontraktet sa han at "det med servoen tar vi på garantien"

Jeg trodde det skulle bli kul å få en ny bil men istedet ble jeg så besviken på bmw group i göteborg sin service at jeg angrer hele kjöpet. inget fel med den nye bilen, men hele opplevelsen ble negativ.

Ikke kjöp en 116i sparkling grafit som snart dukker for salg. ifölge selgeren selv kan den falle fra hverandre når som helst.
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Tråkiga historier, jag slutar inte att förvånas över mottagandet och behandlingen av kunder...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.