|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Tja, tänkte höra vad ni tror om 255er bak på en M3a med 7,5" bred fälg? -Mackan- |
|
Tjenare. Njae, det är nog lite för brett. Max 245 tror jag på 7,5". =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Om... Jag skulle säga att 235 e max på en 7.5tums fälg! Mvh Tobias |
|
| precis,235 MAX på 7,5. | |
|
Har sett mest 245:or på M3, men det kan ju ha varit på 8,5" fälg. //Schnitzer |
|
Grusse |
Jag har haft 265 på min M3 E36:a men det var på 9" fälg. |
|
Jag har 265/30-19 på 8.5" fälgar...nada problemas! |
|
M3-Mackan |
Ingen som testat 255 på en 7,5"? Enligt vad jag hört så ska det kunna bli bra. -Mackan- |
ErikNilsson |
Det är nog någon som har skojat med dig trots att "bra" är ett brett begrepp. Det är en alldeles för smal fälg för att ha så breda däck på det är en sak som är säker. /Erik |
|
Tja! Kunna bli bra? Vad menar du med det? Det mesta går ju,men om det blir snyggt o du skall ha rekommenderat lufttryck i dessa däck så är det för lite bredd på fälgen.Får det plats i hjulhuset är en annan fråga. Exempel:Ferrari Testarossa har 10 tum breda fälgar för däck 255.... Jag har 225:or på mina fälgar som är 8tum bred. Annars finns det däckfirmor du kanske skulle fråga,ska oxå finnas tabeller där max o min bredd står.(borde oxå däckhandlar'n tillhandahålla). Mvh Janne. |
|
|
Läste lite slarvigt de förestående inläggen,265:or får tydligen plats men som sagt 7,5tum är lite lite...:) Mvh Janne. |
|
M3-Mackan |
Mmmm...tyckte själv det lät lite väl tilltaget. Hade 255 på min 325a med 18" Ser ju FETT ut om inte annat, men... -Mackan- |
Alvin |
Med 255:or på så räkna med att hjulen kommer att skrapa i skärmkanten, jag har 245/40 (visserliggen på 8,5 fälg) men med 4 pers och lite packning skrapar det i och bilen är inte sänkt, ännu. |
| 255 på 7,5 fungerar inte. 255 på 8,5 är ok. | |
|
255:or på 8,5" bred fälg passar fint. Har sett andra bilar med det och det sitter perfekt. 255:or på 7,5" bred fälg, då kanske det sticker ut för mycket däck. Har aldrig sett det förut, men det är säkert möjligt. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.