AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.426

Vad tycker ni om denna bil?

Hej
Jag har precis sett denna bil och blev interesserad av byta med min 320 touring 01 mot den. tyckte bilen är billig!! och därmed blev jag lite fundersamt. firman betalar 90K för min bil vad tycker ni????
BMW 520i Touring

Årsmodell: 2004
Reg datum:
Mil: 16.600
Timmar:
Färg: Grå-met
Fordonstyp: Kombi
Antal bäddar:
Längd:
Totalvikt:
Slagvolym: 0
Motortyp:
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Effekt:
Pris: 119.900
Extrapris:
Pris ex moms:

Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Yttertemperaturmätare

Tack för snabbt svar!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Priset verkar helt rätt. Du skriver inte så mycket om din 320-01 men är den normalt utrustad och har gått normala mil 12-15.000 så tycker jag du får bra betalt för den.

Är 520:n fin och ärlig skulle jag rekommendera dig att byta. Men spontant låter det lite för bra. Var ligger firmans vinst i det bytet?

Antar att det är denna bilen? Länk
ja den är rätt länk. min 320 har gått 12000 mil och har standard utr. jag undrar oxå vad firman ska tjäna på det bytet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
...Fast det är en 03:a han försöker sälja...
Och vad jag förstår så är den nog 15-20 000 för dyr med tanke på att det är en 520, eller?
Kan ju ha fel men har sett en hel del både billigare och med mindre miltal

Frasse
Frassemannen :

Du får gärna visa annonser på skapligt utrustade 520 touringar som är från 03-04 som är utannonserade för runt 100000 kr...
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
GE...
-03 var sista årsmodellen av e39...-04:or "finns " inte!!
Kompisen sålde en likadan -02:a för 89000, Svart med samma utrustning ungefär fast import, 18300 mil...
han försökte sälja den på privatannons i nästan 3 månader innan nån nappade.
INGEN!!!...verkade vilja ha en 170-hästars 520!!!
Så ut och leta bara...till och med på bilfirmor här i Skåne hittar du dom för hundringen

Frasse
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
E61:an kom senare som det brukar vara med kombiutförandet så i Sverige regades några e39:or -04. Tror att de tillverkades väldigt sent -03 så det är väl en definitionssak, knappt värd att bråka om..

AE
den togs ut 0312 så visst är den räknas som 04 men....
det är inte viktigt hur mycket den kostar utan hur mycket betalar jag mellan så min bil +30K
vad tycker ni om det??
jag som har och haft olika modeller av bmw tycker jag personligt att 520 är helt ok. motormessig 170 hk räcker väl och man får lika bra körglädje med billigare försäkring och soppa
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Håller nog med...bilen är helt ok men tyvärr en hyllvärmare just för att det är en 520. Tråkigt men sant. Jag kollade med vv.se och där står den som -03:a men det kan som sagt kvitta, eller?
Huvudsaken du blir nöjd.
Lycka till hur du än gör

Frasse
Den verkar ju fin! Men se om du kan få ner priset lite mer kanske 115-110 så tycker jag att du ska överväga saken. Lycka till ps alltid kul med en nyare bil:)ds

When batman takes a vacation he does the Gumball
Frassemannen :

Om det nu är relativt vanligt, som du antyder, att man finner skapligt utrustade 520 touringar som är från 03-04 (ja, jag såg att du anser att det inte finns bilar från -04...) som är utannonserade för runt 100000 kr så borde du väl klara av att visa åtminstone en annons på en sådan bil?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
GE...
Kolla runt på internet så hittar du...eller så letar du på fel ställen...vad vet jag.
Eller så kolla i tidningen, bilfirmor mm

Frasse
Frassemannen :

Jag kanske letar på fel ställen eller så existerar inte dessa superbilliga bilarna i vanlig autopowerordning. Men du kan ju tydligen inte visa vart jag ska leta heller..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Här är en sökning på alla 520 -03> Touring som finns till salu i Sverige hos handlare.

Länk

Ingen av dem kostar i närheten av 100k utan börjar på 120k.

Kollar man privat så ser det ut så här:

Länk

Inga 520s för 100k där heller.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Frassemannen värderar kanske lite väl lågt men man får inte glömma att annonserade priser och slutpriser inte är samma sak. När jag själv köpte e39 för ett antal år sedan förhandlades priset ner 20´ under utannonserat pris.

Köpte för ett par veckor sedan en e46 till ett pris som låg en bra bit under vad som går att hitta som utannonserat pris på tex blocket.

Tvivlar därför inte på att en 520 -02 kan ha sålts för 89´ som Frassemannen skriver.

Men för Buddhabar är exakta priser på e39 eller e46 ganska ointressant då det handlar om ett byte och mellanpris. Jag tycker iallafall denna e39 var trevligt utrustad med snygg färg och trevliga fälgar. Jag kanske inte skulle gett 119' rakt av vid renköp men i detta fall tycker iallafall jag att ett byte är att rekommendera om allt är ok med e39:an.

Eller vad tycker ni andra?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Håller med Björn B...
Och den som tror att 100 000 för en 520 är superbilligt övervärderar nog sitt bilkunnande en aning tyvärr.
Sen är det ju fritt fram att ge hur mycket man vill för vilken bil man vill...jag tänker inte överbevisa er om vad den "ska" kosta utan lade bara in ett inlägg i debatten om vad jag vet/tyckte en sån skulle/bör/kan kosta.
Döm själv...
Tack för mig allihopa

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.