AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.277

Vatten Läckage

Bl
5
Bluewiking
525 i Touring -93
Hej.

Jag har en 525i touring års 93 som har en tendens att läka ut kylar vatten och bli varm, får fylla på vatten ca varannan dag för att jag ska vara säker på att den ej blir för varm, vattnet är aldrig slut när jag fyller på men är oftast lite i den, saknar den där plastkåpan som sitter runt kylarfläkten, kan det vara en anledning till att bilen blir så varm? Är för övrigt ganska dålig värme i bilen, tar ett tag innan värmen kommer och då är det ej riktigt varmt, har tyckt jag kännt en doft av glykol i bilen och av avgaserna, har kollat oljan i bilen och den tycker jag ser normal svart ut, ser iaf ut som vattnet läker ut mitt under bilen längs avgasröret vid katalysator, hur kan vattnet läka ut där?

Tacksam om nån vet vad det är för fel då jag e helt förbryllad över detta
mi
130
mickaellllll
BMW 520 e61 -08
bmw 3,0SI -75
BMW gran tourer 220d xdrive -16
Hej
Rinner det ut glykol så borde det inte vara så svårt å se vart det kommer ifrån. jag skulle provtrycka kylaren då ser man var det läcker. annars så får du göra rent starta bilen kolla vart det kommer ifrån.

Plast kåpan har inget med saken att göra.
kan va toppen i värsta fall.

mvh micke
52
54
528patrik
528 iA touring -98
Hade ett liknande problem på min E34 -93, då var det värmepaketet som läckte. Fick glykollukt i bilen samt kladdig framruta. Min läcka var relativt liten så bmw verkstaden använde någon typ av tätningsmedel som hälldes i kylarvätskan.( ingen kylarcement a´la OK)

528 patrik
Bl
5
Bluewiking
525 i Touring -93
Ok, tack för svar. Har inget kladd på framrutan men kan nog vara värmepaketet ändå, är det svårt att byta värmepaketet, måste man riva nästan hela instrumenteringa för att komma åt det?
Visa användare
11
AntonK
BMW 525ixa Touring -95 *E34*
Tjenare. Har du en cirkulationspump i din bil? Den gick för mig för int så länge sen. sitter på ovankant på vänstersida mot torpedväggen och slangarna går in mot värmepaketet. Trodde först att det var värmepaketet. Men istället för att behäva riva hela instrumenteringen så var det snabbt gjort att byta den + att den bara kostade 1000kr på BMW.

Sweet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.