AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
620

Byta bort bmw mot vadå?

Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Hejsan!

Nu är det så att jag funderar på att byta bil, dels vill jag ha någon nyare än vad jag har nu men endå kunna få ner försäkringen lite så jag undrar om nån har nåt bra tips på annat märke som skulle funka tills man har råd med bmw igen? Prisklassen som jag hade tänkt mej är runt 40-60 tusen cirkus.

mvh//Jimpa
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
golf är en bra o billig bil att äga + färsäkringen...
Jag har en 9-5 aero kombi i våras, köpt för 60000 med 21000mil med mkt utr och bra skick. Kostar mig ca 5000/år i försäkring med den nya skatten. Garanterat bättre drag än i en 320 också....:)

Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Tack för svaren men kom gärna med fler förslag har kollat runt ett tag nu men har sån jäkla beslutsångest eftersom jag egentligen vill köra bmw.
Har kört BMW i 10 år innan men bytte bort min senaste bmw 540 förra året till en Passat 1.8T med tiptronic, klimatronic, sportpaketet, highline, och säkerhetspaketet.
Om man bortser från motorstyrkan som ju är "lite" lägre än 540 så är jag mycket nöjd med bytet. Passaten är mycket trevlig att köra, inte långt från bmw faktiskt. Härliga sportstolar. Automatlådan växlar precis lika bra som bmw:
Passaten är dessutom billigare att äga när det gäller allt.
Försäkring, skatt, bensinförbruking, service. Kunde faktiskt inte vara mer nöjd tror jag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.