|
|
|
|---|---|
| Nån som har nått bra tips om hur jag ska få bort mina bussningar bak på min 325a? Dom satt verkligen fast. | |
|
Sitter sammanlagt 6 bussningar bak på en E36,vilken/vilka menar du? BMW fûr allè |
|
|
är det den som sitter framför backhjulen så tog jag ett spett och bröt lite med. först använde jag en donkraft och hissade med. Bmw OWNZ |
|
| det är dom som sitter framför bakaxeln. | |
| Prova att värma med gasolvärmare eller dylikt. Sen använda en glidhammare/Slaghammare. Man kan borra med en 8-10mm borr i gummit så man får ut hylsan från bussningen. Sen kan man dunka och slå med en huggmejsel. Jag använde mkt våld när jag bytte mina bussningar. Jag hade däremot ner problem med att få i de nya bussningarna. Men det löste sig med lite hemmagjorda verktyg. Mitt råd är att inte ge sig. | |
|
tack för hjälpen då vet ja va ja hur ja ska göra nästa gång ja bråkar med bussningarna:P |
|
| Glömma inte att tänka på allt runtomkring om du värmer. skärma av där det behövs osv. | |
| tack:) | |
|
Bytte mina i somras, tycker detta är ett jobb som det "varnas" för i onödan, det gick hur smidigt som helst Det gick inte åt mycket mer än 1 timme för att byta Ingen värme eller liknande användes, inget borrande heller Tryckte/slog/knackade ut de gamla, drog ihop de nya en aning och monterade med genomgående bult i början och slog in den sista centimetern |
|
|
VÅLD VILJA VASELIN // Fredro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.