AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
839

Hjälp med instrumenthus

Har pillat ut instrumenthuset och hoppades på att hitta SI batterierna,som de fanns en underbart bra guide till i "Gör-det-själv"...men hehe...hittar ju inget...är det någon vänlig själ som kan förklara och hjälpa mej.....
Ps ska testa byta dom för att hastighetsmätaren funkar inte.....

Länk
Länk
Länk
Länk
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Mektipset för SI-batterier gäller E30. Det är en E36:a du har väl?
E36 har inga SI-batterier, så ditt hastighetsmätarproblem lär bero på något annat.
la precis märke till en bränd "Tråd" i mätarhuset,till höger på den sista länken...undra om det kan vara den som e boven....
Fick ordning på mätaren...det var det som var felet som syntes på sista bilden =)
tornet
ukklavaek: Behövde du ta bort ratten för att kunna få ut instrumentpanelen? Har fått nåt konstigt glapp på min 320 så mina mätare dör helt plötsligt och sedan funkar igen. Funderar på att ta ut och felsöka. Var det svårt?

mvh tornet
Japp....ratten var jag tvungen att ta bort....vart ett helvetes jobb eftersom 2/3 skruvar inte ville lossna till tutan/airbagen =/
men efter det så var det inga problem.
hoppas det löser sej för dej....
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
På min E36:a har jag tagit bort instrumenthuset ett flertal gånger utan att ta bort ratten.
Om det går kanske beror på vilken ratt man har?

På min sitter det en M-sportratt med airbag..
det var rätt knussligt att få bort kontakterna bakom....jag har originalratten...va ju omöjligt när ratten satt på.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.