|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Tänkte kolla här eftersom att ja utgår från att ni har vana av imoprt. Jag är intresserad av att imp en e39 antingen en 540 01 framåt eller M5 och jag vill ha en med mindre än 12000mil ungefär. Så jag gick in på bmw.de o gebrauchtwagenbörse o hittade några fin exemplar. Så jag kompnerar ihop ca 10 mail på olika bilar (det skall nämnas att jag skrev både på tyska och eng o jag har VÄLDIGT goda kunskaper i båda) och jag fick svar från 1 handlare. Då är frågan är det bara otur eller måste man verkligen ringa för att få svar? Ps har ni några förslag på fina e39 så länka gärna :) Ds When batman takes a vacation he does the Gumball | |
|
Tyskar är ett i mångt och mycket "efterblivet" folk: Man talar ogärna engelska ( trots att man ALLA som gått i skolan efer 1945 lärt sig engelska) Man svarar ogärna på mail hellre då fax Man tar ogärna betalat med kort cash eller banktransfer Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ring! I början av min "import-karriär" försökte jag maila med tyska handlare med mycket liten framgång. Numera så ringer jag alltid, det brukar alltid finnas någon hos handlaren som pratar engelska men det händer att jag får plocka fram min minst sagt rostiga tyska. /// Erik |
|
|
Introducera dig och ditt intresse via telefon. Därefter kan det fungera med e-post. Mvh Mikael |
|
|
Jag har också skickat otaliga mail som inte har besvarts så det är bara att inse att detta kommunikationssätt ännu inte fungerar fullt ut hos tyska handlare. Har inte så mycket erfarenhet av svenska handlare men dom få gånger jag har mailat så upplever jag svarfrekvensen som klart högre. Senast så inledde jag med ett automatmail från annonsen på mobile som inte besvarades. Skickade sedan ett fax där jag förklarade att jag var intreserad av bilen men inte fått något svar. Jag bad om ursäkt att min tyska var dålig och bad om ett namn på en säljare som kunde engelska. Fick ganska omgående ett mail med namn och telefon till en säljare. Mina två tidigare importer har nästan helt skötts via mailkontakter så ingen regel utan undantag... ___ //Ulf |
|
|
okej då är det väll bara att ringa då synd för det är ju så oändligt mycket enklare o maila men jaja hittar man dröm bilen så är det väll värt de. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.