AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
506

e36 Touring

Erfarenheter mm, funderar på att byta bil men vad ska jag skaffa 320, 323 el 328 max 100´000kr helst under...är ju svårt att få en 328 i fint skick för det priset så kanske 320 är lämpligast, vill inte ha en 316 el 318 vill ha 6:an...

Tips från er som har e36 touring vore jätte bra...

Patrik L
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Tjena! Har själv haft 323iC, och har nu 328iT... Sista bilbytet som gällde touring stod mellan en 320i eller en 328i, som en polare sa: "-Visst duger en 320, men risken är att du tröttnar betydligt snabbare på en 320!"
Så det blev en 328! Vilket jag absolut inte ångrar! Däremot kan jag rekomendera 323án! Underbar motor med bra klipp i!
//Henrik

//Kungen Af Malmö
Kanske ska kolla lite efter 323, risken är ju att man tycker alla modellerna ev e36 touring känns slö erftersom jag nu åker M5, men man får ha det i huvet att den inte har lika många kusar. Sen kommer det synas i kassan också, drar lite soppa M5:an ca 1.7 blandad körning...och försäkring är ju inte billig den heller...så att den inte går lika bra, har ju inte så jätte stor betydelse, sen skaffar man ju inte touring om man vill ha en bil att gasa med, den är ju mer åt det praktiska hållet, men även åt det sportiga...

Tack för råden Constrictor...

Patrik L
An
291
Antiloop
E38 728iA
Kan bara hoppas för din skull att du hittar en 328 för dom pengarna. (Det finns alltid folk som är desperata och måste sälja sin bil fort) Bilen är helt underbar och går faktiskt hyffsat fort. Dock som du säger inte lika ruskigt som en M5 men betydligt billigare att äga.

Lycka till!
Hade jag bott i tyskland, så skulle jag köp denna...

Länk

Patrik L
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Patrik L: Jag kan varmt rekomendera en touring, jag har aldrig varit så nöjd som med denna 328T, körglädje till max, lycka till!

P.S Den blåa var inte fel D.S

//Palle
Rosebuddy
Kör själv 323T -96 och är jättenöjd. Motorn är silkeslen, väghållningen superb och i övrigt har jag bara gott att säga. Jag gav 145 för ett år sedan. Sv.såld och 9500 mil. Som Christer G hade sagt "Att äga det blir bra!"
///Lars

Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Rosebuddy: det finns en touringklubb nu om du är intresserad? Sök efter inlägg touring-klubb så hittar du, vi är för närvarande 37 medlemmar.

//Palle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.