|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har glapp spindelled på min 525ix -94, beställde en ny bärarm och fick rådet att även byta "gummibussningen i bakkant" när jag ändå hade lös grejerna. Tog ner gamla bärarmen idag, hör gör man med bussningen och hur ser den nya ut? Är den komplett med fäste och allt eller är det bara själva gummit eller...? Kanske någon som har sprängskiss? Ja på måndag monterar man nya framvagnsprylar för nästan 10 tusen i Beemern, nåde den besiktningsman som gnäller efter det!! ;) | |
|
Nu har jag hittat sprängskisser: Länk Det är alltså nr. 3 jag ska byta ut, måste den pressas (hydrauliskt) i och ur nr. 2 eller kan man ordna det själv hemma på nåt enkelt, listigt sätt? Någon som provat? |
|
| Svarar mig själv med att bussningen gick "bra" att ta bort. Borrade/skar lös gummit och kapade plåthylsan så den kom ut. Ska till en hydraulpress imorgon och trycka dit den nya, gick halvdåligt i mitt skruvstycke. Kanske skulle gått om man värmt hållaren en del före? | |
| Svarar mig själv med att bussningen gick "bra" att ta bort. Borrade/skar lös gummit och kapade plåthylsan så den kom ut. Ska till en hydraulpress imorgon och trycka dit den nya, gick halvdåligt i mitt skruvstycke. Kanske skulle gått om man värmt hållaren en del före? | |
| Oj jäklarns nu blev det hattrick! ;) | |
| kan meddela att jag lade bussningen i frysen ett par timmar, sedan värmde jag hållaren ordentligt med en värmepistol...sen pressade jag ihop dem hydrauliskt, dock gick det då såpass lätt att det förmodligen hade fungerat med ett ordentligt skruvstycke...så ni vet för framtida bruk! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.