|
|
|
|---|---|
| Hej , har en 324td låda på min 325 motor med en slavcylinder från 320i -84 , men det verkar inte passa så bra. Kan inte mkt om det där ,men när man har bultat den mot lådan så ser man slavpinnen i en liten glipa tillsammans med packningen när den rör sig, så det måste vara fel slavcylinder. Har provat satt den åt bägge hål , men luftnippeln ska väl vara neråt ? Så det måste alltså vara fel sorts slavcylinder är frågan då ? | |
| nån som vet om det är olika slavcylindrar på E30 eller varför det blir en glipa imellan slavcylindern och växellådan ? | |
|
Nä, det ska vara en glipa där. Funkar kopplingen ?? |
|
| det är 618 tryckplatta på + 4puck sinter , den funkar iaf när behållaren e trycksatt , men när man trycker på kopplingen så hör man hur det pyser just där nere vid slavcylindern och man ser om man kollar närmare hur pinnen rör sig tillsammans med packboxen i den, skare vara så ? | |
| ska luftnippeln vara uppåt mot karossen eller neråt mot marken ? | |
ASA racing |
Luftnippeln ska vara riktad nedåt mot backen. Pyser det om slavcylindern så är det naturligtvis fel någonstans. Det skall INTE pysa vid trycksättning. Vill minnas att man kan justera längden på slavcylindern pinne genom att skruva den utåt. (moturs) Har du luftat hela vägen från slavcylinderns nippel & vidare upp till påfyllningsburken? Pumpa in bromsolja med en oljekanna från slavcyl nippel och upp hela vägen, tills det bubblar i bromsvätskeburken. Det är nog tyvärr det enda sättet att lufta kopplingen på. (Mkt tidskrävande) |
| har inte luftat bakifrån , utan bara uppifrån genom att trycksätta kärlet , kommer ingenting när jag öppnar nippeln på slavcylindern . Men ska man kunna se pinnen utifrån genom den där glipan när man trycker på kopplingen och den rör sig ? | |
ASA racing |
Kommer ej ihåg om det är någon glipa på min slavcylinder.(tror ej det) I vilket fall, så är det förmodligen fel på din slavcylinder, eftersom packboxen rör sig utåt tillsammans med pinnen. Det finns nya slavcylindrar hos MotorNord, du kan ju även passa på att rådfråga dem om en anpassad slavcylinder till ditt specialbygge. När du fått ihop hela kopplingen, så är det endast luftning med oljekanna som gäller, via slavcylindern och uppåt hela vägen. Annars får du ej bort all luft. |
|
Det där med glipan låter konstigt. Den ska sluta tätt där. Det går inte att ställa spelet genom att skruva på pinnen i slavcylindern, den sitter löst där i den lilla gummibälgen och går att dra ut ur cylindern om man vill det. Testa först om kopplingen funkar som den ska. Om den kopplar ur som den ska så ska du kunna rulla bilen med den nertryckt och växel i och inte rulla när du släpper upp kopplingen. Om den gör det eller tar långt ner så kan du bara dra åt slavcylindern ännu mer. Så hårt det går utan att dra sönder gängorna. Det ska vara trögt att dra åt den sista biten. Om kopplingen inte funkar som den ska så har du antingen monterat något fel i kopplingen eller så lirar inte några av delarna som de ska med varandra. |
|
|
Jag har åxå en glipa på min!Skumt!! Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.