|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu ska min nya Z4a ställas av, bilen är 07a uttagen juni och har rullat 400mil. Min fråga är Vad måste jag göra innan avställningen? Enligt boken skall oljan bytas, behövs det vekligen göra för min som har rullat så lite? | |
| Aldrig fel med ny olja,när bilen skall vinterförvaras... | |
|
bytt oljan det är aldrig fel. Tompa_master |
|
|
Om oljan ser ut att vara perfekt fortfarande så kan du vänta, men en ny motor mår bara bra av att byta olja och filter första gången i förtid. Mvh |
|
| Har ni hört någon som bytt olja på en ny bil som har lämnat fabriken efter 7mån? | |
|
Jag gjorde det på min Audi A4 efter 1000 mil, oljan var svart som bara den. så det var nog ett bra beslut. Ny motor sliter altid lite mer i början. inte för att det skall behövas i dagens nya motorer men skadar definitivt inte.. Mvh PG |
|
|
PRecis som alla andra säger! Aldrig fel att byta olja, speciellt på nya bilar. Kan tänka mig att det samlas mycket skit från motorn när den körs in eller? Jag byter olja alltid vid runt 500-700 mil, (okej det är ju skillnad nu när man har ESS men ialf)... Men helst skulle man vilja byta olja en gång i veckan :D Jag fick det så perfekt inspektion 1 förra veckan, de bjöd t.om på Castrols TWS motorsport olja (endast för M bilar) vilket glädde mig eftersom det är ju det man kör på i vanliga fall!. Så jag han väl köra cirkus 20mil men nu är den avställd! Buhuhu saknar den redan :( |
|
|
Min nya Peugeot bruksbil skall servas vid 2år eller 3000 mil. Inget dessförinnan enligt Peugeot! (Har samma motor som Mini Cooper S) Min Z3: Länk |
|
|
bmw_patricia: Om jag inte mins fel så görs/gjordes ett oljebyte etc på M3E46 och E39M5 efter endast 200mil så att göra så på en ny Z4 är inte fel. |
|
|
Oljebyte efter 200 mil, vilket slöseri med naturresurser! Gör verkligen inte BMW bättre motorer? Min Z3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.