AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.955

montering cargard 850s

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
plockade ur ett cargard 850s ur en bil och tänkte nu försöka installera det i en annan.
problemet är att jag inte kan hitta nån monteringsanvisning....
på deras hemsida finns monteringsanvisningar men naturligtvis inte till just 850s.
nån som vet vart man kan hitta sånna?
till saken hör att jag har ett tiotal likadana svarta kablar som är omärkta oxå...
klippte dock av kablarna från gamla bilen så jag åtminstone kan se hur dom suttit där men det verkar ändå inte helt lätt!

tips och ideer?
Normalt installeras stöldskyddet (immobilizern) så att de märkta delen på de svarta kablarna klipps bort vid installationen. Det är så gott som omöjligt att "rekonstruera" inkopplingen av dessa i efterhand.
Så många som tio kablar brukar det inte vara i själva stödskyddet, kolla noga igen så det inte sitter svaga siffermärkningar på vissa svarta kablar.

FP
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
tackar för svaret!
ok! så de svarta kablarna bör alltså vara till immobilizern...
det är nio kablar som kommer ut från samma ställe på larmenheten, alla dessa är svarta med samma diameter och omärkta.
jag klippte ju av kablarna från bilens kabelhärva så jag skulle kunna se hur de suttit och det var väl kanske tur det då....
sex av dessa har jag klurat att de ska gå till t-låset men de sista tre har jag inte en aning om då dessa går till någon annan del i bilen.

när jag väl löst det så är det bara 16 lösa stumpar kvar att hitta något hem till!:)
och det verkar mer eller mindre omöjligt utan monteringsanvisning så jag ska nog försöka få tag i en sån ändå...
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
det löste sig!
med lite övertalning och mutor, i form av bullar lyckades jag få ut ett kopplingsschema av den lokala återförsäljaren!:)
stort tack till dom!
dom håller tydligen hårt i kopplingsscheman över stöldskydd pga risken att de ska hamna i fel händer...
En sån hade jag också behövt nu då inte m5an vill starta längre..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.