|
|
|
|---|---|
|
har suttit pch sökt men inte hittat nå vettigt svar på min fråga. Problemet är det att instrumentbelysning, höger bakljus och lite mer grejer är döda. säkringen går hela tiden, så nånstans är det nå mysko. det fungerade på kvällen när jag åkte sen morgonen dan efter så var allt svart. kan tillägga att det är en 520 -88 och det är nr. 5 säkring som går. kan inte tyska man antar att det går till dom grejerna. vart kan felet sitta? svårt att börja felsöka när de går till allt möjligt. | |
| Är inte helt säker,men det kan vara ljusmodulen som spökar för dig.ett exp på problemet,värt o kolla... | |
|
ljusmodulen?? säger inte mig så mycket. vart sitter den? |
|
|
nja... sitter väl vanligtvis ingen ljusmodul i en 520.... om jag inte är helt fel ute... Ett inte ovanligt fel är ju kortis i bakljuset eller skyltbelysning... koppla ur allt som inte funkar och byt säkring.. sen kopplar du tillbaka komponenter tills säkringen går... och bingo.. du har hittat det som spökar JJ |
|
|
Eller ersätt säkringen med en vanlig 12V lampa, t.ex en 21W eller 55W lampa. Montera ett par flatstift på kabeln till lampan och stick in i hålen där säkringen normalt sitter, tag till några meter kabel så du kan ha lampan inom synhåll. Sen kan du meka med bakljus, skyltbelysning osv även om det är kortis i dessa, när lampan släcks eller blinkar till så har du hittat felet. FP |
|
|
typ samma fel som jag börjat få nu... dock är min en 530 -93 finns den där ljusmodulen på min bil? OCH isåfall vart hittar jag den? |
|
|
Länge sedan man höll på med E34 men jag tror ljusmodul är LKM modul Antingen sitter din på vänster sida i motorutrymmet rektangulär svart box märkt med bla. LKM Eller så sitter den under baksätet.. Tror jag har nåt gammalt mektips om LKm på min hemsa, kollar och återkommer vänta lite bara.... Såja då var jag tebaks, jodå ett gammalt mektips om denna fanns där: Länk Dock känner jag inte alls igen detta symptom på när min LKM var kass, det var mer att man tappade halvljuset från och till men jag kan absolut ha fel det har hänt förr ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| hittade troligen igen mitt fel... var en lampa från feltema som det tydligen var kortis i... nya inhandlade från mekonomen och pang boom lights on.. =) | |
|
Hmm, gammal tråd men hoppas man får svar ändå! Vilken lampa var det som var kortis? För jag har nämligen exakt samma problem! Mvh |
|
| Kolla skyltbelysningen... där var mitt fel då puckona som haft bilen innan gjort en pundlagning.... | |
| hur flax har jag inte då du lyckas svara i din ett års gamla tråd på under 5 minuter? :D Hur som helst, har ryckt ut dom lyktorna redan utan resultat.. Många som pratar om kablaget som går via gångjärnet i bakluckan, har du några erfarenheter av detta? | |
|
vet att detta är en gammal tråd men undrar ifall nån fick fram en lösning på problemet? har exakt samma fel på min, har kollat över lite elscheman på skolan men inte kommit fram till så mkt mer än att kortslutning måste vara ungefär vid ljusmodulen, positionsljus fram och bak höger sida, nummerplåtsbelysning o lite nadra grejer strejkar, någon som kom fram till en lösning eller möjligtvis har ett elschema över ljusmodul och alla andra lampor och liknande? mvh |
|
|
Jag hade liknande fel på min E32 750:a förra veckan. Höger p-ljus(positionsljus) och hö baklyckta fungerade inte, larmade för dessa i check controlen. Bytte LKM men ingen skillnad, alla säkringar var hela osv. Kollade lite på ett elschema och hittade ett relä i främre elcentralen, där LKM sitter som hette "Parking Light monitor relay". Ruckade lite på detta och vips så fungerade det. Relät var inte ordenligt nedtryckt så det snäppte inte fast ordentligt. Nu vet jag inte om detta relä finns på E34 men kan kanske vara värt en koll. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
har ju tyvärr lite fler problem än bara ljusmodul, men helt klart värt att kolla upp, ska göra detta så fort jag kommer hem! skriver och berättar hur det gick senare mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.