|
|
|
|---|---|
| Jag har försökt undersöka om jag har glapp i framvagn efetrsom det klunkar när man kör i påtthål.Har dock inte funnit något glapp i framvagn förutom i ingående axel kuggstång(styrväxel)den glappar litet i sidled.Vad är vanligaste felet på en 528 -00 som har oljud framvagn.Bilen har gått 9400 mil. | |
| stötdämpar lager kanske? har något liknande på min... | |
|
Stabilisatorstaget/knackstaget kan man ju försöka utesluta först, kostar typ 250:-! |
|
Transocean |
Instämmer med Axel 78, kolla fjäderbenslagret. Hade ett sjukt klonkande på 530:n fast allt var bytt, med nya lager går hon tyst. |
| tack för tipsen.det är väl bara att byta lagrena då.Är det svårt att byta dom? | |
| Tror mer på pendelstagen än på fjäderbenslagret, dom är dels enkalre och byta och brukar ge upp förs, dom får du ändå ta loss när du byter fjäderbenet så byt dom samtidigt i så fall. | |
|
först börja med stabilisatorstaget det var problem på min bmw-n. 150-: st. sutko |
|
| Vilket av stagena är pendelstaget?Stabilisatorstaget känns bra men kanske man borde ta loss det, för att kunna känna om det finns glapp.Gäller säkert alla stag antar jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.