|
|
|
|---|---|
|
Hur breda däck kan man ha bak på en E28? Låter kanske lite bösigt men har en uppsättning gamla fina 16" med 245/45 breda sulor, vet någon om man kan använda detta bak på en E28?? LTK, kung i Alingsås | |
518i slow mobil |
Det kan bli kärvt, på min får jag kanske plats med 225 tror jag.. Men det beror på inpressningen... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
Gemini__ |
Har 255/40-17 bak inga probs, el. nåja inga större problem iaf =) |
PIST OFF |
HAr 225 på min e 28 o det är precis på mm.Ok den är grymt sänkt också bero på de. JUST KICK IT |
|
Jag satte på 215 på min, det började med att tyngderna tog i, så då åkte klistervikter på, detta hjälpte dock inte, det tog även i när jag svängde vid främre hjulhusen också. Detta tycker jag är knasigt eftersom flera verkar kunna köra på mycket bredare hjul på sina E28or. Nåja, får nöja mig med att det blir lite bränslesnålare med 195orna som sitter på nu. |
|
|
tjena, jag har kört med 225or runt om på min 528i E28. Tog nästan i när man svängde så bredare skull inte fått plats...sen är min bil sänkt 5 cm ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
Gemini__ |
Kan tillägga att jag kör på 235:or fram, ingen tendens att ta i även fast bilen är sänkt... |
| jag kör med 16tum 245/45 bak. Den är inte sänkt eller nåt. Det passar fint. | |
| Jag åker med 255/40 17" vilket passar perfekt trots att bilen är mycket sänkt. | |
mag |
Har också 255/40-17 funkar kanon, ska gå att få 265 om man vill i 17". sätter du på 18" får man vad jag har hört bara plats med 225. //Magnus |
|
Antti, vad har du för inpressningsdjup på dina fälgar?? Är det möjligtvis de gamla fina 16" BBS Split du kör med?? LTK, kung i Alingsås |
|
| LTK, jag vet faktiskt inte vad det är för inpressningsdjup. Det är Hartge fälgar den rullar på! | |
|
Jag ?ker p? BBS split 8x16" med 225/50-d?ck. F?lgarna har ET 11, allts? dom breddar lite mer ut?t ?n orginal M535-f?lgarna. D?cken g?r i sk?rmkanterna bak ibland trots lite modifiering... Men min bil ?r s?nkt cirka 5 cm ocks?. Mvh Micke |
|
|
Provade ett par Hamann 9X17" ET 7 en g?ng... 235/45 fram och 255/40 bak. N?r jag hissade ner bilen l?g sk?rmkanterna bak uppe p? d?cket. Tyv?rr gick det inte att k?ra en meter med bilen, men det s?g fett ut! Mvh Micke |
|
|
Skulle ju testa om det gick idag men upptäckte till min fasta att det var låsbultar som det inte alls fanns nyckel till. Hmm.. Får försöka borra loss en och se. Det var i alla fall 9x16 BBS split med et24, känns som om det kan bli tajt på en E28. Om någon mot förmodan har testat, snälla skriv ett inlägg... LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
|
Jag har monterat 225/45/17 på 7.5x17 et20 och i bak kan jag få in ca 5mm passbit imellan däck & skärmkant.Och i fram är det ca 12mm till fjäderbenet. micke 66 e28 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.