AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.551

Lämplig koppling till M3 -98 ?

-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
Hej,,
söker tipps och förslag på lämplig/stryktålig koppling både lamell och tryckplatta,,,, och vart man finner de till ett bra pris,,,

//kenneth
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
tryckfelsnisse,,, :-) frågan gäller en M3 -97

//kenneth
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Sachs har riktigt bra kopplingar.
Finns hos Autoexpert, Mekonomen etc
Priset kan variera rätt så ordentligt.
Man kan ju även köpa hem från usa vilket blir lite billigare man de e ju inte 100% säkert att du får rätt prylar.
Men räkna runt en 3-4k iallafall för en bra koppling.

Mvh Markus
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
ska ha grejjer som passar,,,, underlättar ju montering :-) tar gärna mot tipps från de som är dugligt till de bästa som finns,,,, räknar med att byta den,,, och inte så ofta :-)

//kenneth
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Ska du ha en koppling som håller bra är det sachs som gäller.
Kör själv på en sån och är helnöjd.
Har använt sachs på alla mina bilar då dem har grym kvalité och hållbarhet.

Mvh Markus
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
och kavalisort på sachs???
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
alltså,,,, är den saschsmodellen av koppling som omtalas som M3 orginal/standard eller bättre,,,, kan man leka utan att den ger med sej??
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
kör alla automat??? :-)

//kenneth
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Finns ju original sen finns de ju förstäkta.
Min e av modell förstärkt men jag kommer inte ihåg vilket varunummer den har hos Sachs.
Ska se om jag kan hitta det under dagen.
Men en orginal håller bra att leka med.

Mvh Markus
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
okidoki,,,, försök hitta de,,, så ja får lite att söka på,,, :-)

tackar på förhand,,,

//kenneth
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag kör ochså med en sahs på min, Sintelamell - sahs perfomaceparts eller nåt sånt heter den. Kör mycket aktivt på bana och den greppar alltid. Kostar runt 7000:- inkl tryckplatta. En orginal (sachs) kostar dock bara 2500.- på bmw komplett. Och en sådan varar länge.

/ John
-M
25
-M-power-
M3 Limosin -97
går de att ha sinterlamell och kunna slira lite när de behövs,,, tex fickparking,,, hugger inte den direkt så de blir mer som på/av??

finns de mer än en perfomaceparts ? de verkar finnas en mängd olika sinter,,, vill sätta dit de som håller men kunna köra normalt och inte lägga stjortan i pant,,, :-)

//kenneth
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
missstar jag mig inte helt ska man använda sig av sachs tryckplatta 765 och en 6pucks sinter..

annars går det ju fint å köra med org lamell med den värre tryckplattan.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
edström-
Har för mig att det var så det var ja.

Mvh Markus
Sachs är grejer det!
Har alltid använt deras produkter, och alltid varit nöjd.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
automat är skitbra ;) då slipper man kopplingar som ger med sig :D
jag är åxå ute efter en bra koppling till min m3:a. en 97a detta med. säkte på ebay och fann en koppling som heter (F1 RACING STAGE 3 CLUTCH KIT 96-99 BMW M3 E36 3.2 L) och den ska ska hålla för (Horsepower Rating: 487 HP / Torque Capacity: 435 ft/lbs) och kostar endast 339$ detta verkar för bra för att vara sant. någon som har erfarenhet av ebay kopplingar osv ? mvh/v.r
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Hade jag varit er som är ute efter en ny koppling hade jag satsat på ett sachs kit. Lär ju lätt vara bland de bästa på marknaden.
Kopplingen som finns på ebay kan säkert vara bra men den lär inte nå kvalitén som sachs har.
Som jag sagt tidigare, det kan straffa sig ordentligt om man endast jagar det billigaste priset.
Bara en liten funderare.

Mvh Markus
på autoexperten finns ett kopplingskit från sachs för 2500:- till m3an. räcker det till normal körning med en å annan hård start. antar att detta är samma koppling som sitter i original ? men finns åxå en förstärkt tryckplatta är det värt att köpa denna om man inte ska köra på bana ? effektmässigt är den original men kan ju hända att ett sportavgas med kattersättare och kolfiberinsug med mappning inhandlas, inget bestämt ännu dock.

tips på ställen de säljer sachs kopplinar och sinterlammeller är mycket välkommna. mch/v,r
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Räcker gott och väl om du inte ska plåga bilen allt för mycket.
Men en förstärkt tryckplatta skadar ju aldrig.
Autoexperten är ett bra ställe med bra priser.

Mvh Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.