|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag läser mekatipset på sidan så slår det mig att jag har inte 12+ volt på en av de två stiften i 5-pinars kontakten. "Om fläkten inte går alls, kontrollera i första hand säkringen. Annars skulle det kanske kunna vara en kallödning på fläktstyrningskortet (6). Det är enkelt att mäta om fläktstyrningskortet får ström. Mät i kontakten (7) till fläktstyrningskortet (6). I den sidan med 2 stift skall det finnas +12 v på ett av stiften. Det andra stiftet är utgång till fläkten som alltså ger spänning från 0 till +12 v beroende på reglagets inställning. På den andra delen av kontakten, den med 3 stift, är det mittersta styrsignal för den reglerbara delen. Övriga stift är jord samt signal för om fläktreglaget är i maxläge eller inte." Om jag inte är helt ute och cyklar så ska min lilla testlampa LYSA på en av de två stiften eller hur?! Om det nu är här mitt fel ligger och att fläkten inte funkar på grund av detta, vart går detta eller var kommer den ifrån? Tacksam för allt hjälp här eftersom jag planerar att dra igång storoperation byta fläkten imorgon. Men är det så att felet ligger här så är det ju hemskt mycket onödigt arbete.... Todde | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.