AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.660

528 Touring svårsåld?

Sida 2 av 2
Priset känns inte speciellt bra heller. Jag var erbjuden en 523iT 99:a MED multiratt, stolsv, CD, GSMtelefon, sportstolar, 17 org fälgar + vdäck för 55000 i mars. Hittade sedan en ännu mer prisvärd bil av annat märke med mer tryck i, men det är en annan historia.

E39 med normalt miltal är helt enkelt svårsålt. Har man ett för biltypen extremt lågt miltal (som Rolex) och det magiska SCHiinnet och helt automat (för att ta bort BMWkänslan..:) ) så underlättar det...

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
simon_en, hur långt hade 523it-99 gått?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
En åldrande importbil får nog många att fly.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Texten CA framför miltalet gör att det känns som att ägaren inte riktigt vet hur långt bilen har gått.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Jaken,

523an jag kollade på hade gått 21600mil och vart mörkblåmetallic. Xenonljus hade den dessutom. Såld i tyskland som ny.

Jag upplever det som att 523 ligger 10K under 528 prismässigt rent allmänt.
Att 523 är en nästan lika kompetent bil som 528 är ju en annan sak.
Tror de flesta tänker 528 när det skall handlas, råkar man snubbla över en fin billig 523 så kanske den blir ett alternativ.

>J.Dredd
Jo du kanske har ngt där, finns givetvis en anledning till det = kör med bilen dagligen. Det kanske kan missuppfattas som att det kan vara lite si och så med mätarställningen. Gör jag en ändring i annonsen så kommer jag precisera.

Vetefasen om jag orkar leta fram multiratt och smäcka i.
Vet inte ens hur det funkar, plug and play?
Skrotar brukar väl inte vilja släppa ifrån sig rattar med airbagen kvar?

Skinn är ju mer tänkbart. Tror det skulle göra den gamla skorven mer attraktiv.
Var inne på Walters idag och frågade när jag ändå skulle köpa en fläktmotor till arbetsbilen. Runt 10K för skinnsäten + dörrsidor, kändes inte så hett.
Har ju köpt skinn till åtskilliga Volvo och BMW tidigare för några tusenlappar.

Fälgarna kan jag ju inte göra mkt åt, hade jag blivit erbjuden ngt prisvärt tidigare hade jag nog huggit på det. Nu känns det lite sent att skaffa fälgar.

Tror ni det ses som positivt att i stort sett alla typfel är åtgärdade på bilen eller att det kanske avskräcker. Tex framhjulslager, luftfädrar, balucke el, ABS givare, Länkarmar, bromsar mm?

Vet själv inte hur jag skulle reagera, endera är det ju bra då man vet att man inte behöver bry sig om de bitarna på ett bra tag. Men samtidigt så kanske man oroar sig för det övriga skicket på bilen.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.