|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk kolla i denna ...grymmt snyg bil med rätt färg och detaljer... dessutom inte gått så långt... i like :D synd bara att man ej har råd... var denna färg individual? | |
|
Antispinn på en 99 =) Mmm Coupe |
|
|
Vill minnas att det inte var invidual, finns även en dakargul II som jag tror var det. Personligen har jag lite svårt för gula bilar men den var fin men kanske lite för dyr enligt mitt tycke. |
|
| Nu får folk rätta mig om jag har fel men jag tror inte det finns antispinn på Z3M oberoende årsmodell. | |
| Antispinn finns och kom samtidigt som S54B32. | |
|
...vilket var 2001. Det inkluderar även antisladd. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Så från & med 2001 blev det en bil för posörer i stället för som tidigare chaufförer... Mmm Coupe |
|
|
anders: det går ju att koppla ur systemen om man vill ha lite mer spänning |
|
|
Den var riktigt snygg. Riktigt. Bilen: Länk |
|
| Det gör mig lite nostalgisk, provkörde den där bilen när den var i princip ny. Stod på bmw i Torestorp eller vad det hette. Den är grymt snygg och verkar sannerligen blivit välvårdad. Har inte sett en M-roadster i den färgen sedan dess. | |
|
ang. färger har jag haft mina inlägg, och den är trevlig, men för min egen del kanske jag ändå inte valde den vid nyköp, men ovanlig på en Z3 och klart många många gånger trevligare än svart-svart, man blir glad att få se lite pastellfärger, på en sådan bil blir det nog knappast någon värdeminskning och ändå ha en fin bil under tiden kanske ett drömläge för köp mvh Uffe/bildock |
|
|
Tycker också att bilen är grymt snygg och sugen på köp, men vad är då rätt pris? Någon som vet om färgen är orginal? |
|
|
200kkr känns som ett mer rätt pris. Färgen är som sagt lite udda, den har varit ute länge också, nästan 6 månader sen jag såg den första gången. Mvh Henrik |
|
|
Ja, det priset känns mer rätt. Var inne på fordonsregistret. Där står det inget om M modell, beteckning BMW Z3 HP, 236kW. Skall det inte stå Z3M? |
|
|
Om färgen är original, menar du om just färgen är en färg som Z3M tillverkades i eller om just den här bilen har originalfärgen/lacken och inte är omlackerad? Färgen Dakargul är en "Z3-färg" och jag har svårt att tro att bilen skulle vara omlackad, men det är vad jag tror utan att ha sett bilen. Är bilen i i lika fin skick som det verkar på bilderna så kommer den och gå åt. Kanske inte det färg jag själv skulle välja om jag hade andra alternativ men den klär bilen ändå. Personligen tycker jag den ligger rätt så bra i pris, kanske en 10 lak för högt. Förra året fanns en imolaröd från 00 för 270. Hade gått 1500 tror jag och årgång 00. Den köptes upp inom loppet av 2 veckor. Så vill man ha en Z3 M roadster och gillar färgen så är det bara att pruta 5 % eller så och ta den, förutsatt att man har pengarna :) Mvh/Rolle Ps. Klistermärket där bak hör dock inte hemma där. |
|
|
ja, frågan var om det var en Z3 färg, tack. Risken är väl kanske att man tröttnar på färgen efter ett tag.. MVH Fredric |
|
|
den gula färgen kan vara läcker ett tag men som "kehran" säger att man kanske tröttnar på färgen, då ska jag ställa en fråga till alla som har rakt motsats d.v.s. svart hur är det med det, tröttnar dessa ägare på färgen eller är den mer neutral trots motsatsen till den gula? jag fann läget att fråga då svart för mig vore den sista kulören jag valde mvh ffe/bildock |
|
| Dakargul är riktigt ful faktiskt ... I mitt tycke då ska tilläggas ... | |
|
kehran: På svensk sålda Z3M står det Z3 HP i papprena. Står likadant på min. //Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
Såg på blocket bilderna att den inte har 99ans L lyse, men de kanske kom först efter sommaren 99? DakarGul är den något mattare i nyansen eller gulgul.. |
|
|
kehran: Menar du facelift-bakljusen? Z3M fick aldrig dessa. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.