|
|
|
|---|---|
elof |
hejsan ! vet någon hur man monterar av standard telefonhållaren till en e 46? går det att få bort den utan märken i instrumentpanel, jag talar om den som sitter monterad vid passagerar sidan och börjar vid fötterna och sedan en lång greja *ler* upp till själva hållaren som passar i detta fall endast siemens telefoner. Är i valet å kvalet om jag ska köpa denna bil som har detta vill ju vara säker på att det går att få bort utan skador på min inredning...snälla hjälp hoa |
|
Kolla med BMWhandlaren, de kan nog hjälpa dig. Såg en sån där till E38 men den varje BMWmontage, då fick den två hål i panelen... Mvh Asken |
|
|
Det bästa som finns är ProClip från Brodit. Går till 99% att montera/demontera utan skruv ock märken. De originalbulor som finns hos bland annat Saab och BMW mfl är måhända snyggare men kan sällan monteras utan åverkan. (Saabs variant till 9-5 har en två sidor lång installationsanvisning med 15 punkter) =) så om man skall montera något rekomenderar jag varmt brodits produkter. Finns många varianter till varje bil dessutom. Kostar (iallafall när vi säljer dom på jobbet) 205:- med moms. Använde två till BMW senast häromveckan när jag installerade Nokia handsfree i två fabriksnya identiska svarta 525'or med M-paket o massa annat kul =) trevlig valborg! |
|
elof |
har ringt runt till alla och ingen verkar känna till denna......bilen är importerad och detta kanske är en tysk variant men man tycker ju att Bmw borde känna till den iaf...... |
|
Risken är stor (tyvärr) att den inte går bort utan märken. Men om du kan ju alltid ta bort den för att se hur det blir och sätta tillbaka den sen. Eller byta telefon i samma veva =) trevlig helg |
|
|
Det är inte svårt att ta bort och det blir inga märken har själv köpt en sådan är inte billig. Du tar bort listen vid air bagen på passagerar sidan där sitter den skruvad. Du kan använda den till vilken telefon du har. |
|
|
så kan det vara, har inte sett just den, vet bara att originalkonsollerna brukar vara aningen destruktiva =) men nu tror jag att ni blandar ihop själva hållaren, med anslutning till handsfree-utrustningen med montagekonsollen som gör det enklare att skruva fast konsollen i bilen. ha det! |
|
elof |
tack för all hjälp master,asken och joakim ! härligt när vi Bmw bröder kan hålla ihop och hjälpas åt !!! *dunkar mina stallkamrater i ryggen sådär som ba män kan* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.