|
|
|
|---|---|
|
Jag var hos BMW-handlaren igår och lade på vinterdäcken. När Jag pratade med dem förra veckan och bokade tiden sa Jag att Jag ville lägga vinterdäcken på sommarfälgarna. Då sa de att det går bra men att man inte får återmontera RFT-sommardäcken på fälg igen. Detta enligt nya direktiv från BMW. Garantier påverkas tydligen om man gör det ändå. Jag tar den smällen att stå med en uppsättning Michelin Pilotsport i 225/40/18 och 255/35/18 som är körda 253 inkörningsmil och som nu är värdelösa. Jag är iofs inte nöjd med komforten eller ljudet i dem så det blir vanliga däck till sommaren istället + en burk lagningsspray i skuffen. Någon annan som har hört någonting om detta? Om det stämmer så tänk på det innan Ni gör en likande rokad. | |
|
Har jag inte hört något om. Måste vara nåt bmw fått för sig för att slippa reklamationer. Min gummiverkstad sa inget. I såna fall har jag också lätt inkörda sommardäck till salu.... |
|
|
Det som gäller för RFT däck är att de måste avmonteras genom att clincherna på däcken rullas loss,d.v.s gamla monteringsmaskiner med traditionell clinchpress får ej användas. Däremot har jag inte hört något om att BMW inte godkänner återmontering. Jag jobbar själv på en gummiverkstad så vi borde hört om det vore så. Dessutom är det inte tillåtet att laga RFT däck som är punkade.Vissa säger att deras fabrikat går bra att laga men vi lagar inga, då man inte vet hur långt de rullat utan luft. // Christer |
|
|
Glömde säga till dig, Continental, att punkteringsspray lagar inga stora hål i däcket. Jag tror att det finns ett paket hos BMW innehållande reservhjul,domkraft och verktyg för cirka 2000:- // Christer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.