|
|
|
|---|---|
|
Ok rubriken säger det mesta om frågan. Har en M635 Csi och funderar på det här med öppet luftfilter, boxen sitter i främre vänster hörn i motorrummet så det kommer bli trångt. Finns inte en chans att ha nån gummibälg mellan så måste sätta filter direkt på LMM. Bör jag göra detta? Det tvistas ju om det överallt va jag sett, att det inte är nyttigt för Lmm för det samlas olja och smuts i den i ett sådant fall. Mvh /Andreas | |
|
det är ingen bra istallation. blir oftast virvlar som gör att filtret inte riktigt funkar som det är tänkt. du ska helst ha ett rör några decimeter minst, för att luften ska få rätt fart ochsådär. monterade mitt öppna på en 535a precis som du skriver, det blev bara skit.. den gick sämre och suckade mellan växlarna. så jag monterade ett 3" rör med en böjd så filtret fick 30cm rör mellan sig och lmm, dett gjorde en enorm skillnad, man kände den verkligen, tror bilen gick riktigt mkt sämre än orginal när jag hade som först och som du tänkt montera det. skulle fundera ut nån annan lösning om jag var du... helst en som inte innehåller öppet filter överhuvudtaget men det är juh ditt val som sagt ;) /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.