AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
896

Gamla M-Aerodynamikpaketet på Facelift?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs

Jag undar om 3 serien någon gång såldes som facelift, med "gamla" M Aerodynamikpaketet?

Kollar lite på en bil som har just detta, ser ju bra ut, även om nyare M paketet är grymmare.
Har tagit ut en utrustningslista & den har M aerodynamikpaket från fabrik.
Bilen är tillverkad 2001 så det måste ha varit precis innan paket II kom?

Nån som sett detta tidigare?

Se bild!

Länk

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vad jag tror så gick det att välja mellan de två.

Här är en till:

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

heltsonika: den sista är en 04:a och då fanns det garanterat inte att välja som tillval. Bilen har ju ingen M-sportutr i övrigt så fronten är säkert eftermonterad...

___
//Ulf
Precis som Programmer påpekar så saknar den M-sport utrustning som exempelvis sportstolar.
Det gäller att skilja på M-Sportpaket och M-Areodynamikpaket. Det kan tydligen inte säljaren i annonsen som heltsonika länkar till, efterssom det står M-Sportpaket. Fast den ser ju fakriskt ut att ha komplett M-Aerodynamikpaket I. En del säger att det gick att välja 2004. Jag vet inte.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är riktigt att säljaren borde har skrivit M-Aerodynamikpaket I istället för M-Sportpaket I. Egentligen hette dom aldrig "I" rätt och slätt M-Aerodynamikpaket och M-Sportpaket.

Jag skulle dock vilja påstå att M-Aerodynamikpaket, I som II, aldrig fanns som enskilt tillval utan var en del i respektive M-sportpaket.

Jag vill också påstå att E46-facelift aldrig såldes med M-sportpaket I och således inte kan ha M-Aerodynamikpaket I från fabrik.

___
//Ulf
Jodå, M-Aerodynamikpaketet fanns som enskilt tillval. Det minns jag från när vi beställde en 320d 2003. Det var billigt, typ 5500:-, att jämföra med typ 35000:- för M-Sportpaket.
Mosse hade ju också kollat upp att bilen han tittade på hade M-Aerodynamikpaketet (I) från fabrik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.