|
|
|
|---|---|
|
Fick just hem min låda med oljor och filter från tyskland. Köpte några oljefilter, bränsle-, kupe-filter, Vxlådsolja, diffolja (Castrol) samt 20 L TWS 10w-60. Totalpris på mekonomen 5900 (med edgeolja). Totalpris här 3900 inkl. frakt. Tog en vecka så hade jag det hemma. Det är Mahlefilter. Fick med två isskrapor och en sprayflaska med deicer-vätska gratis. Supernöjd. | |
|
Och vad har vi andra för nytta av denna info? , bifoga en länk med information om vart man beställer. |
|
| Allting verkar vara mycket billigare i Tyskland. Jag köpte ett avgassystem till min 325:a på Ebay för 900 kr inkl frakt. I Sverige ligger priserna på 1 700 kr till 2 600 kr (ej original). Leveranstid till dörren, 3 dagar. | |
|
Sorry, finns på ebay.de sök på scenic9 som användarnamn. Heter 'Theo´s 911er Werkstattbedarf'. Har Castrol TWS-olja för 10,90 Eur. Jag mailade om pris på filtren och bad honom fylla på med olja till viktgränsen på paketet. Det blev 26 kg. Jag fick faktura med i paketet. |
|
|
förbrukar ni så mkt olja? eller köper ni för att sedan sälja dyrare i sverige? Min Bil: Länk |
|
|
Varken eller. Ett oljebyte nu i höst skall göras innan avställning. Det är 8L. Sedan kanske igen hösten 09 beroende på hur mycket man kör. Då har jag 4L kvar som nog går åt eftersom bilen nog drar 1 dl/100 mil. Frakten från tyskland kostar knappt 300:- oavsett om du köper 8 eller 20 liter. Oljan kan stå i garaget så länge. Jag kan erkänna att jag kan vara lite svag för 'bra att ha köp'. Till gamla volvon låg det *många* oljefilter i hyllorna eftersom man köpte ett nästan varje gång man var till affären med motiveringen - 'går alltid åt'. Man glömmer att man redan hade ett antal liggande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.