|
|
|
|---|---|
|
Hej, Innehållet i min mittburk har släppt och skrammlar och har sig. Mkt irriterande... BMW ville ha >9000kr för att byta främmre delen av avgassystemet. Jag tänkte istället skära bort mittburken och ersätta med ett rakt rör. Nån som har erfarenhet av detta? Hur blir ljudnivån? Skulle också vilja ha tips på en bra avgasfirma i Stockholm (Norrort gärna) som kan hjälpa till med detta. Var i kontakt med Avgassystemet i Bromma men fick inget förtroende för dom efter ett telefonsamtal... Tack på förhand! | |
| Jag har tagit bort mittendämparen på min 328:a. Ersatte den med ett rör. Blev ett lite dovare ljud, men inte alls störande. Jag byggde det själv men tex eisenmann har färdigt "ljudrör" som man kan köpa. | |
|
Har tagit bort den på min alpina och på svågerns 328 -00 blev lite mer ljud men ej störande. har du en mpacket bil så är systemet i rostfritt och ej delbart, så då måste man svetsa om man inte vill byta hela skit enkelt att bygga själv om men kan svetsa rostfritt. |
|
|
Tack för svaren! Då får det bli ett rakt rör... Antar att mitt avgassystem ser ut så här: Länk Vad ska man ha för dimension på röret? Kan det vara helt rakt eller måste man få till en böj på det? Går det att klammra eller måste man svetsa? Många frågor ;-) |
|
|
Jag satte ett 70mm rakt rör. Men helst ska de nog vara en liten böj. Jag kapade från mittenburken och bakåt. Sen satte jag raka röret och sportavgassystem.. Röret svetsade jag på ena sidan och på andra sidan passade sportsystemet med klammer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.