|
|
|
|---|---|
|
Ska ställa av BMWn inför vintern o undrar om de e något speciellt man ska tänka på? bilen ska stå i ett varm garage 10-15+. peace=) | |
| Om du inte redan har, så köp en underhålls laddare till batteriet så slipper du ha det tomt i vår, sen är det ju aldrig fel och starta upp bilen någon gång i bland och köra Ac: n | |
|
Jag tycker du ska göra så här: Tanka fullt,underhållsladda batteriet med t.ex en C-tek laddare,tvätta vagnen och bromsa torrt skivorna,sätt på några andra fälgar med "skitdäck" på,ELLER tryck i rejält med luft i däcken(se maxtrycket) + att du ser till att råttor inte kan göra åverkan på diverse kablage :) Håll garaget fuktfritt...men om du hela tiden har garagetemperaturen 7 grader över yttertemperaturen så lär du inte få problem med att den relativa luftfuktigheten kommer över 50%, vilket är viktigt ur rostsynpunkt.. Har du ac så rekommenderas att köra motorn några gånger under vintern för att smörja tätningen i kompressoraxeln...finns risk för att det annars läcker ut köldmedie. OBS! kör motorn genomvarm för undvikande av kondens.. Byt motorolja och filter just innan avställningen.. för att undvika att sura förbränningsrester osv ligger i "gammoljan" och då i värsta fall KAN göra en del skador.. Finns annars en fin liten "sök funktion" här på forumet som kanske kan hjälpa dig mer(det jag skrivit är ju bara vad jag tycker du ska göra). Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.