AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.204

Radiomodul BM24, BM53 och BM54, skillnader?

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Hejs.

Jag har varitpå G att byta upp mig från BM24 till nyaste versionen av BM54 med mp3-funktion och allt. Men det skiter sig tydligen för jag har DSP i min -99 740iL. Verkar inte finnas något adapterkablage färdigt för att fixa detta. Tråkigt för jag vill ju slippa få ljudet helt avslaget vid telefonsamtal och navimeddelanden och få fart på knapparna funktion och select på den 16:9-naviskärm jag bytt till.

Men om inte en BM54 funkar att byta till, hur är det då med BM53? Vad skiljer den från BM24 TMC? Klarar den sänkt radioljudljud vid telefonsamtal? Fixar den funktionen på knapparna? Split screen? Finns den med TMC? Finns automatisk ljudjustering beroende på hastighet och/eller buller i kupén? Diversity?

Vill ju ha allt detta samtidigt som DSP ska funka. Diversity kanske inte är så viktigt om man byter till E39 antennförstärkare?

Har MK4 navi i bilen.

Om nu det är kört att byta radiodel, kan BMW koda om min bil så att knapparna function och select funkar igen?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
BM53 medför samma problematik som BM54.

BM53 är motsvarande BM23 (businessradio för navigator)

Orsaken till att BM54 ej fungerar tillsammans med de gamla DSP är att den kräver DSP utan digital förbindelse till cdspelare.

Koda om radioknapparna kan du göra själv antingen med ett knapptryckningstrick eller med hjälp av navcoder (sök lite i forumet).

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.