|
|
|
|---|---|
|
Min 520 har börjat bli riktigt otrevlig nu. När den är kall går den perfekt men ju varmare den blir ju mer ojämnt går den. Kör man sedan några mil så börjar den rycka ordentligt och emellanåt så slutar den tända helt och varvräknaren går i botten (0 rpm), trots att motorn snurrar med ca 3000 rpm. Släpper man gasen och fortsätter rullaså startar den igen, oftarst direkt men i bland kan det ta upp emot 25 sekunder. Om man fortsätter ytterligare ungefär en mil efter att detta börjat uppträda så stannar den helt och startar inte förrän den fått svalna. Det riktigt märkliga är att det kan hända att den börjar gå normalt igen efter att de riktigt kraftiga rycken har börjat, dock har det bara hänt två gånger ännu och ingen av gångerna har jag fortsatt kört mer än ett par km. Jag har sökt igenom forumen och frågat runt men ingen vet. Har provat med annan tändspole och nya tänddelar men inget hjälper. Uppenbarligen så är det här ett tändningsfel som inte har något att göra med bränslet. Väldigt tacksam för tips från andra som haft liknande bekymmer. | |
|
Har du kollat hur tändstiften ser ut? De kan ofta berätta hur motorn mår. Läs lite på denna sida där finns en del matnyttigt. Länk Mvh |
|
| Som jag skrev har jag bytt alla tänddelar men felet kvarstod. Stiften såg helt ok ut eftersom den tände perfekt när den väl tände. Hursomhelst är gåtan löst. kabeln till tändlägesgivaren (tror jag den kallas) hade legat och skavt mot remskivan vilket gjort att kabelhöljena var avskavda med kortslutning som följd. Det som fortfarande förbryllar mig att den bara trasslade när den var varm men antagligen var det inget annat än slumpen som gjorde att symptomen endast visade sig då. Men nu går den utmärkt igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.