|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Janne T: VAr hittade du din kylkille? Jag skulle behöva fylla 535'an också.... Men är det inte så att man bör byta olja i kompressorn också? Freude am fahren |
|
|
Nja..."bör o bör"...visst kan man byta olja också,men när man fyller systemet igen så är det ju lite ny olja i det nya köldmediet också vilket brukar räcka för det mesta.. Systemet måste däremot vara tätt innan fyllning får ske..dvs trycktesten måste visa på att det ej finns läckor,i mitt system så byttes nipplarna ut pga tendens där till "pyspunka".. Finns en kylfirma i Röbäck som jag anlitade(Röbäcks industriområde). Mvh Janne. |
|
|
Här har vi en bild på den konstiga Blaupunkt prylen,lite taskig bild men man ser lite varje fall.Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag såg en liknande Blaupunktpryl i en 633:a -77 på en skrot för några år sedan (+ radio och mick). Jag ångrar att jag inte tog hand om den. Jag vill minnas att instruktionsboken låg i handskfacket där även prylen med vred satt. Det här gav väl inte så mycket kött på benen... men jag har sett en liknande i alla fall. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Ska undersöka detta senare i veckan,får väl trycka i ett C60 och sjunga lite i micken. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
I går tog jag en sväng med 264an runt kvarteret,det var första riktiga turen sen den köptes.O shit va bra den går,har inga minnen att en gammal volvo gick så här.Stark o bra i motorn,lådan växlar kanon,helt solid i kaross,går tyst o fint tills man bromsar hårt då kommer det vanliga volvo skriket. Så det ska bli en stor genomgång samt lite polering sen ska det glidas lite 264a på söndagarna. Önskar bara att garaget kunde bli klart nån gång:( bygget har tagit rejält med kraft o kapital så det har inte blivit så mkt mek i vinter. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Nu har det blivit lite filmat med mobilen Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Den är så fin, men jag hoppas att den inte låter som på filmklippet, det gjorde nog inte riktig rättvisa.... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Håller med att ljudet låter skumt. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Gemini__ |
Kul med film, en riktig lyxkryssare av rang som sagt =) |
|
Var in och besiktade bilen idag,besiktningsmannen for runt bilen som en tok och kommer ångande utbristande.Rackarns bilen är ju som ny sen försvann han ur hallen och tog en xtra lång tur. Behöver knappast nämna att den gick igenom UA. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Den rockar riktigt 70 tal mannen! ;-) Mvh Patrik |
|
Har åkt mer i Volvon i sommar än i 02an,men nu börjar det bli dags för den o vila.Tog några sensommarfoton som även är inskickade iom att det blir en entusiastförsäkring.Har haft en bunt med Volvon i unga år men ingen med känslan som den här sprudlar ur sig.Skulle tro att det blir ett långt förhållande mellan oss:) Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jättefina bilder på bilen och kul historik. Men en uppgift om skicket är lite förvirrande. "Stått i varmgarage 14 000 mil." Måste vara ett långt garage! ;-) /330 Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown! |
|
|
Liten uppdate bilen samlade mest damm sista åren så jag beslutade mig att sälja,bilen är nu på väg till Tyskland. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.