AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
759

Bygga eget avgassystem

Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Är det nån som nyligen satt ihop ett eget avgassystem från katen o bakåt till en 318is -90 med grejor från simons (ray)?
1. Vilka prylar köper man? Vill gärna ha art nr.
2. Eftersom original systemet är så bra avstämt kan resultatet bli förödande dålgt om jag sätter ihop ett av lösa delar?
3. Nån som vet vad det färdigbyggda systemet till is:en kostar från simons?
rw
25
rw
318is Coupe -94
Jon_318iS>> Jag köpte ett sportsystem ifrån Simons, som tillverkas av RAY Metalfabrik www.ray.se, till min E36:a 318is -94 Coupe med M42 motor.
Systemet jag köpte har art.nr. 036-H3X, ett med DTM ändrör. För detta system betalade jag 2875kr inkl frakt.

Dock när jag monterade systemet i helgen passade inte upphängningen för den bakre ljuddämparen i de fästen jag har på min bil. Upphängningsanordningen på ljuddämparen var för smal, eller så kan man säga att det var förbrett mellan fästerna på bilen. Så nu sitter ljuddämparen i ena fästet och med buntband i det andra :(

Ringde Ray Metalfabrik idag för att få hjälp med mitt problem. Hon jag pratade med menade på att deras system ska passa rakt av och att de kan inte veta om jag är kapabel till att montera detta avgasrör. Sen kom hon fram till att jag måste prata med en tekniker, som inte hade tid att prata idag, utan jag måste ringa tillbaka någon annan dag. Vi får väl se om Ray Metalfabrik kommer lösa detta till min belåtenhet, fortsättning följer.

Återigen har man fått bekräftat att man får det man betalar för.
Jag köpte mitt Simonssystem, från katen och bakåt, av Tegnaby Bildemontering för 2070:- + frakt 170:-

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.