|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha lite bättre bromsar på min B7 Turbo Coupe och har ev tänkt att sätta dit 4-kolvsok från 750 E32 eller 850 CSI med någon "lämplig" skiva och ett par bra belägg . Eller ska man behålla originaloken och sätta dit ett par bättre skivor och belägg , men blir det så stor skillnad eller måste man upp i storlek för att få lite bättre "bett" i bromsarna ? Har lite svårt att bestämma vad jag ska göra , men har satt ut originalbromsarna på powerbörsen och om de försvinner så har jag ju inget val :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk | |
|
Kanske ska tillägga att originalbromsarna är samma som på M635/ M5 E28 dvs 4-kolvsok och 300x30 skivor. Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Hej Ando! Borde väl funka med e32 modell Autobahnpaketet,4-kolvsok och något större skivor än de du har nu. Dessa sög till ordenligt på den tiden jag körde e32,kan tänka mig att Pär på ECP har renoverade ok. Mvh Dic.(Avställd och har redan tråkigt) |
|
|
Det är kanske dumt att sälja av orginal delarna?? Bättre att lägga dom på hylla för framtida bruk? Man kan få bra bett med std prylarna std skivor och bra belägg är det som behövs. Men visst det är skillnad att köra på dom större e32 bromsarna. Uppdatera hela bromsystemet dvs även där bak. Jag har fortfarande lite "bmw junk" liggandes bland porsche delarna bla bromsarna du vill ha ;) (dvs 750 frambromsar och m5 bakbromsar) |
|
|
Jag ser det inte som någon nackdel att göra sig av med originalbromsarna ! Vid en ev framtida försäljning så lär det knappast sänka bilens värde om man har bättre bromsar på den och originalen ej följer med "på sidan om". Jag vet att jag inte kommer att använda dessa på någon annan bil så då kan någon annan få glädje av dem istället :) Vad ska du ha för detta "BMW junk" ? :) Du kan väl "posta" mig ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Konstigt att ingen vill ha bättre bromsar på sin E23/E24/E82 !! Jämfört med originalbromsarna på tex en standard E24 så är M635:ans bromsar MYCKET bättre !! Det är som sagt bättre att de kommer till användning på en bil än att de ligger i en låda någonstans hos mig :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
| Kommer längre än vad man tror med att: slitsa, stålslangar, race vätska och ett par fina belägg från tex www.peansweden.se | |
|
Skall jag köpa dina bromsar då, Ando? =) Vill ha bättre men hade egentligen tänkt satsa på ännu värre saker. |
|
|
A.Lind Om din 635 är original och du inte kör mycket på bana så räcker M635:ans "bromspaket" mer än väl ! Skillnaden i bromsverkan mellan en "vanlig" 635:a och en M635:a är betydligt större än man tror ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Jag kommer inte köra så mkt på bana, men någon gång hade jag tänkt. Jag vill kunna köra bana (vilket man garanterat inte kan med originalbromsarna) men sen har familjen andra bilar som kommer vara bättre lämpade. Vad är största problemet för bankörning? Att de inte tar tillräckligt eller värmeproblem? Bör jag byta huvudbromscylinder? |
|
| Finns det några roligare belägg man kan använda till banträffar? Letar kanske dåligt men hittar inga som passar i tussipupps länk. | |
|
Hej A.G Utan att titta i anonsen, vad är priset? Är det bara att skruva dit? /Bosse |
|
|
A.Lind Jag har inte kollat om det finns några tuffare belägg , men det är jag helt övertygad om att det gör . Skicka en fråga till "M635 forever" han MÅSTE veta :) Grym& Elak. 3.000:- eller bud . Japp bara att skruva dit ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
A.Lind! Det ska finnas bättre belägg till M635:an,men minns för tillfället inte var jag såg dom. Har för mig att det var en engelsk tuningfirma som hade bla,ska leta upp sidan när tid finnes,då jag själv vill ha bättre belägg på. Ang bankörning,jag körde i sommras på Mantorp med M635:an,och bromsarna mattades faktiskt inte ut,trots hårda inbromsningar inför Mjölbykurvan, och då med tanke på att hastigheten låg mellan 200-210km/tim efter långrakan,må det vara godkännt!! (Men den tre år gammla bromsvvätskan kokade till slut=) ) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men det är klart.....visst vill man ju ha värre bromsar än de jag har....då kan man ju kasta sig på hejdaren lite senare inför kurvorna! ;) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
| Okej, bättre bromssträcka kan man alltid få men just fading är jag inte förtjust i så det är ju bra om du inte kände av det. Några 200 hinner jag nog inte komma upp i på den rakan ändå så ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.