AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.035

Ferrita avgas på m paket

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Ska montera en slutdämpare modell större på 540in, men hålet för avgas på diffusorn måste bearbetas och göras större.
Hur skär man i hårdplast för att få ett så bra resultat som möjligt?
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
En tryckluftsdriven sticksåg är bäst tror jag! Går nog med eldriven också men eldriven vibrerar mer så det kan vara svårt att få ett rakt snitt.
Använd iallafall ett fräscht grovt sågblad så smälter inte plasten lika mycket. Sen kan man gå på med sandpapper och rundfil så får man snygga hörn=)

Transocean
Ja, och då får man fråga varför montera sånt där svenskt lagomskit då du kan få Eisenmann för nästan samma pris? Är själv riktigt riktigt trött på Ferritas sportsystem, en slutdämpare från Eisenmann pluss lite rör hade blivit billigare, snyggare och låtit bättre. Hål efter ett år kan du räkna med, men har du flax å åka förbi ett Ferritaverkstad så får du det nog fixat....

Nej...skitgrejor.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Rostfri Ferrita slutdämpare med 2 feta utblås kom jag över för 650 spänn, visst hade jag hellre haft Eisenman, men jag tyckte inte att 4000 spänn extra var värt det...så samma pris? Svar nej
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Tidigare ägare har skändat min bil med en japsdämpare, så måste åtgärda detta snart. Men ett system från Ferrita kostar 8800kr (till 528 E39), så funderar på om det finns andra som är billigare och som man kan köpa färdigt, Ferrita måste bygga den i verkstad så därför dem blir så dyra.
Orginal är jag inte så sugen på, då dem kostar väl en hel del också, så vill hellre lägga det på något snyggare. Det får inte dåna och ge resonans i bilen. Touringen är mer en glidare och ska användas i jobbet, så vill inte att det ska låta för mycket.
Dock så ska det ryta/låta lite mer när man kommer över 3000rpm, men under ska den vara tyst och trevlig,
Någon som har förslag?
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
byt bara sista burken då dvs japsen o låt resten vaa org,en ferrita burk hittar du på mekan för runt 1000 lappen + lite snygga utlås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.