|
|
|
|---|---|
garfield |
Hej. äger en 525tdsa 96a´´ som jag har bytt dieselpump på. och ställt in efter indikatorklocka till 0.76 och motorn var låst med hålet under startmotorn in i svänghjulet. glappet var som mest 0.015 enligt indikator klockan och enligt BMW kan fel marginalen vara 0.02. pumpen är en 93a´´ års modell så jag blev tvungen att byta data box till en 93a från en automat samma som min. först då komm pumpen igång och spotta ut diesel ur alla spridare. gick tydligen inte att blanda 96a datta box med 93an pump. inte heller automat med manuell box. men nu funkar det bra och det kommer diesel . allt är inställt och tätt och dubbel chekat tillomed tripel checkat. insuget är inte på inte heller kyl m.m. men motorn vill inte riktigt gå igång .. den tänder om man kan säga så och rasslar igång men hinner inte gå igång på riktigt alla och gå perfekt förrän den dör lite och sen kommer den igång igen sen lägger den av och hela tiden drar på starten för att hjälpa till. så den är konstig,? vet ni nånting har ni några förslag så är jag jätte tacksam. mvh desperat. |
|
Om du inte kan läsa av pumpinställningen med diagosprogram så tycker jag att du bör testa att senarelägga insprutningen med mätklockan som hjälpmedel. Varför böts den gamla pumpen ut? Är det smuts i en spridare? Notera hur mycket du rör pumpen så att du inte dribblar bort dig. Det sitter troligen en startspärr innuti pumpen. På Audis dieslarsprutas en liten mängd ut i spridarna innan den känner av att den skall spärra. Motorn går i ca 2sek om pumpen är idealiskt injusterad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.