|
|
|
|---|---|
| hallå! sitter i funderingarnas tider om Ms. är helt ny på detta område och vill gärna få så mycke kött på bena innan jag inhandlar ett så jag vet vad jag ger mej in på. någon som har erfarenheter om just ms? villket sm funkar bäst, vad som behövs, om min triggerskiva klarar av tändingen oc allt sånt? kom gärna med för och nackdelar! om någon råkar ha ett komplett ms system som vill sälja, så pma mej! | |
|
Tja, har du fått svar på dina frågor om MS? Jag har precis köpt ett själv och kommer köra sprut och tändning. Kärleken: Länk |
|
| tyvär har jag inte fått nåra svar, utan har fått bygga efter eget tycke! hehe. så har du nåra frågor så är det bara och stäla dom! jag kör oxå tändningnen och sprutet | |
| Finns hur mycket som helst om detta på nätet. Gillar du trixa o fixa så är MS ett prisvärt alternativ. | |
| det har jag oxå förstått! sitter och kopplar och löder alla kablar nu, mycke och hålla reda på om man ska göra en helt ny härva! hehe, men det går! | |
E30_320i |
Kör du en saparat kabelhärva, som du löddar på de på? mycket som ska kopplas? men kan kan väl köra med original givare, eller va behövs bytas-? |
| jag kör med orginal givare. det ända som behövs i givarväg är en lufttemps givare, vatten temp. tps (gasspjällslägesgivare), lamda (gärna en bredbands lamda), trigger givare (VRsensor) eller en hallgivare, beronde på hur ditt nuvarande tändsystem ser ut, och om du vill styra tändningen!jag har kvar min gammla härva för att jag vill kunna koppla in allt orginal sen om jag skulle få för mej att sälja bilen!det är en del jobb, och det gäller att hålla isär allt, annars blir det välldigt jobbigt:). men lite ordning och reda så funkar det riktigt bra att bygga en n y härva, annars så kopplar du in det på orginala kabelhärvan. det ända som jag ser fördel med att bygga egen är att man får lite mer förståelse om hur allt är kopplat, och kan då på ett lättare sätt gå in och felsöka om det behövs! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.