|
|
|
|---|---|
|
Tjena! jag vet att de finns en massa inlägg angående det här, men skulle vilja veta om någon har trimmat 320 och blivit nöjd med effekten? (syftar ej på turbo eller dit-plockad 2,5l motor) utan bibehållit 2,0l motorn och använt sig av trimkamm,p. topp, extraktor/sportavgas mm.. Ha`Re! | |
| är också intresserad att veta !har just köpt en 320 och tycker den är lite slö! | |
|
Jörgen Hansson åker Kamasa Toolscupen med en 320 motor i sin M3 E30 med "viss" framgång :D (Den motorn är på 2,1 liter) Den lämnar nog en bit över 200 hk, så visst går det. Är bara en fråga om pengar. Det är dock enklare och billigare att lyfta dit en 2,5:a om man skall vara krass. |
|
|
Jag har också lite undringar. Jag undrar hur många extra HK man får om man sätter dit trimkam och trimchips? och vad det ungefär landar på i pris om man monterar kammen själv? Finns det verkligen nån här som faktiskt HAR utfört dessa ingrepp? BMW:n är mannens bästa vän |
|
|
En kompis monterade en shcrick kam,sportluftfilter och ett friare avgas på en 320-86,han blev inte nöjd.. Billigaste sättet att få lite bättre fart i en 320 är att stoppa i en 2,3 eller en 2,5a. |
|
| Oki.. ja det verkar ju vara den vanligaste lösningen, men jag personligen drar mig lite för att sätta i en annan motor. även om det säkert inte är några större problem att bara "tjoffsa" ner motorn, så vill man ju ändå ha kvar originalen. är mest på låga varvtal som man skulle vilja ha lite mer sprutt i motorn o de går ju att fixa utan motorbyte. | |
djspirit |
jag är klart nöjd BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.