|
|
|
|---|---|
| ..att sälja bilen? Har den ute på blocket men det finns inget intresse. Den är billig, svenksåld och har få ägare. Är det bensinpriset som gör att 325 är svårsåld tror ni? | |
| Skulle tippa på dom "galna" försäkringarna! | |
| Absolut är dom för dyra. Men en trafikförsäkring som räcker för denna bil kostar c:a 3000:-/år. Det är ju inte allt för dyrt. | |
| Länka gärna till annonsen,så är det lätare att få ett omdöme... | |
| Länk | |
|
Ett tips. Köp en burk svart body spray och lacka trösklarna. Det är snabbt, enkelt och billigt, dessutom roligt då resultatet blir bra. Din bil ser fin ut på bilden med trösklarna drar ner intrycket en hel del. Runt 30.000 för en till synes fin 325:a borde inte vara för dyrt. Förklaringen ligger säkert i försäkringspremierna som tidigare påpekats eftersom det är en bil som attraherar yngre köpare med låg bonus. |
|
|
Du behöver inte lacka trösklarna, och inte heller med svart färg. Du ska polera bort det gråa skyddet istället. Blir finare, billigare fast kanske svårare. En grov polering krävs. Använde mig av 3Ms som polerar bort repor. |
|
| Jag betalade ca 6000:- halvåret för min 328a trafikförsäkring, så Ja, det är nog det som skrämmer kunder.. | |
| Hapsuno--> Är det originalfärg under det gråa? Min bil har lackbehandlats av tidigare ägare men de verkar ha lyckats polera bort en del av den gråa färgen. Just nu ser det ut som en klantig rostlagning där man missat att maskera. | |
|
Bimmerkid, du blev lurad... Nu efter höjningen så kostar min 328:a 3200kr/år hos Dina försäkringar. |
|
|
Ni kan inte jämföra försäkringar rakt av! Det beror på ålder, bostadsort, tidigare skador, import/svensksåld osv. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Nej jag tror absolut inte jag blev lurad, hade säkert kunnat hitta ännu billigare försäkring om jag letat ännu mer, hittade billigare tom på Aktsam fast hörde att dem var väldigt hårda så jag valde bort dem. | |
Vantage |
Tänkte först sälja min 325i -94:a Coupé men behåller den iaf nu. Tycker priserna är otroligt låga på dessa modeller just nu. Utbudet av dessa modeller ( E36 ) är enormt så antagligen är det beroende på detta som priserna är låga i kombination med Försäkringar mm. Bilen är ju avsedd för lite yngre personer och defenetivt ingen familjebil om det inte rör sej om en Touring vill säga. [ FaluntillStockholm ] om du inte är i skriande behov av pengar så sitt på bilen ett tag, jag tror de här modellerna kommer att stiga i värde framöver om skicket på bilen är bra. Allför många av dessa körs ner i träsket bokstavligt talat av gasglada personer och taskigt underhåll. 325:an E36 är en budget sportbil kan man säga, rolig att köra och förhållandevis service vänlig !! Funderar på att återställa min E36:a helt. Dvs, byta ut Dimljusen som är spräckta,lite rep av stenskott/lackskador,uppgradering av Bromsar,Rostfritt avgasystem,underredsbehandling ( import 2001 ) mm mm. Inte alltför stora summor, men tippar på 15 000 - 20 000:- Bilen kan ju inte säljas med vinst efter dessa åtgärder så därför behåller jag den tillsvidare, eller så får min äldsta son en kul bil framöver :-)) BMW arvet måste leva vidare i familjen ;-)) Niclas |
| Jag tror att anledningen är att den ser för gubbig ut och har en vanlig tyginredning, hade nog vart mer lättsåld med en skinninredning och vita blinkers med lackade trösklar. | |
| som sagt e36 är så sjukt vanliga och sedanen är enligt mig tråkigast. dock praktisk och din ser ju fin ut. att den ser orginal ut kan väl vara positivt. visst det kostar några kronor om man vill att den ska se ut som alpinabiturbo säger men det är nog mer troligt att den är lungt körd och väl underhållen. | |
| Jag tror att det är tvärt om, folk som håller bilen helt orginal bryr sig inte om hur den ser ut, kanske bara kör med den å tvättar den en gång om året etc. Bara för att en bil har nerlack och vita blinkers kan den vara ägd av en äldre person som kör lugnt men ändå vill ha en fin bil och har lagt ner lite tid och pengar på den. | |
| okej det kan vara sant också. svårt att avgöra helt enkelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.