|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en liten på gån gång och ska köpa en touring. Efter att ha funderat på 5 eller 3-serie har jag nu bestämt mig för en 3-serie. Nu är bara frågan om man ska beställa xDrive eller inte. Har haft några BMW nu och det är samma tjat varje vinter från frugans sida - hon upskattar inte bakhjulsdrift + halka helt enkelt och det verkar inte spela nån roll att nuvarande bil har alla bokstavkombinationer som finns. Kan man få lite input från er som kör e90/91 xDrive, är det värt pengarna, Finns det några nackdelar ? drar det mycket mer soppa? blir bilen mycket trögare? /J | |
|
xDrive ar ett avancerat system som verkar hallbart, jag har det aldsta systemet (iX) och ar nojd, antaglıgen mest beroende pa en speciell (dyr) diffbroms bak som togs bort langre fram. Jag skulle ta den starkaste motorn - antingen bensin eller diesel - helst med manuell lada, for bilen blir nagot tyngre och framforallt mer tungdriven med xDrive - och darmed torstigare. Mvh |
|
|
Tja Josc, Jag kör både x5 och 5-serie med x-drive Båda med diesel automat. Kan varmt rekommendera x-drive, helt klart. Har haft många BMW tidigare samt M-modeller. I Sverige ska man helt klart ha det med tanke på hur stor del av året som det är kallt och halt. Bränsleförbrukningen är marginellt högre med x-drive. Tänk på att det är intilligent system som går in när det behövs. Sen skulle jag välja 5 serien istället för 3-serien. Du måste beställa komfortstolarna som inte finns till trean. Plus att trean är trång. Prisskillnaden är knapp och viktmässigt så väger inte femman så mkt mer. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.