|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag skulle vilja veta lite hur om det skulle vara möjligt att turbokonventera 318i motorn, m40 som jag tror det är. Det är ju vad jag hört felkonstruerad topp på den. Bilen i allmänt är fräsch och har gått 13 000 mil. Så, hur kan jag gå till väga? upp och ner vänt grenrör med en på svetsad fläns för turbo, rör till intercooler och sedan till insug osv. Vad skall jag använda för spridare, behövs soppapump bytas samt lmm osv? Någon som vet någon som har gjort ett sådant här bygge och lagt upp det som projekt någonstans? Skulle det vara bättre och enklare att byta motor istället kanske? vilken motor kan man använda? kan man använda 535, 325 osv? Hur skulle bytet se ut, jag menar, blir det problem med kablarna? samt med motorfästena, tex 325, är dessa motorfästen samma som på min, samt hur blir det med växellådan, passar den på någon annan motor? Om jag behöver byta den med, hur blir det med att fästa kardanaxeln? Skriv det ni vet. Tacksam för svar | |
|
struligaste med att byta motor är att du inte kan besikta bilen bara genom att ta bort turbogrejjerna. du måste byta hela motorn till din org 4a för att få den igenom. om du ändå ska göra så, borde du nog satsa på m50 motorn som satt i tidiga E34 och E36 (90-92) utan vanos, då denna motor är bra mkt bättre ur effektsynpunkt, och även gällande hållbarheten. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Okej tack för svaret. Hur blir det med monteringen isåfall? Kablarna respektive originala motorfästena. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.