|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag kan inte låsa bilen med knappen på nyckeln, inte med den andra nyckeln heller. Batterierna är bra på båda nycklarna och jag kan inte heller "initiera" nycklarna. När jag låser manuellt så börjar i alla fall den röda lampan att blinka en stund inne i bilen. Vad är felet? Var sitter mottagaren i bilen? Vill gärna försöka fixa felet själv först då BMW inte alltid är billiga. /aimo | |
| hur gör du när du initierar? | |
|
På 540 e34 sitter mottagaren i bakspegeln och den var trasig på kompisens. Mvh Danne |
|
|
Initiering av sändare - Stig in i bilen och stäng förardörren - Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick (max 5sek) till läge 1 och åter tillbaka till läge 0. - Tryck på knappen 1(den vänstra) och håll den intryckt. Tryck inom 10sek tre gånger på knappen 2(den högra) utan att släppa knappen 1. -Släpp knappen 1, LED blinkar. Men detta går inte på min och därför misstänker jag att det är något fel med mottagningen och undrar var mottagaren sitter. Hämtar hem bilen från lackeringen i morgon och kollar vid spegeln. |
|
|
hej jag har samma problem men jag har bara en nyckel och jag provade det ni har skrivit men ingen framgång, det står att led lampan ska lysa när du har slutat men den lyser inte, lampan blinkar sakta i 2 sek sen blinkar den snabbar sen när man trycker på höger knappen så lutar den o blinka sen händer det inget mer, gör jag fel kanske.¨ mvh jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.