|
|
|
|---|---|
|
Har blästrat bort rost och lackat de ställen som täcks av de nedre dörrlisterna (dvs i och runt skarven mellan yttre och inre dörrplåtarna) monterat nya dito lister - allt frid och fröjd - eller? Nej! - Det samlas fukt i listerna som inte försvinner...trots nya lister som tätar på utsidan. Är det någon här som har förslag på åtgärd / gjort något åt detta?? Vill ju gärna hålla så fuktfritt som det går... BMW - is there anything else? | |
| Fyllde mina med tectyl/rostskyddsvax innan jag klämde dit nya listerna. Rikligt så det rann över på alla sidor. | |
Transocean |
Skall göra exact samma ingrepp och har beställt nya listor, vad gav du för dina? Var det bmw-original? |
| Jag köpte original, kommer inte ihåg men de var inte så dyra. | |
|
Främre lister kostar 190kr/st och bakre 150kr/st minus ev. rabatt. Ganska prisvärt tycker jag. BMW - is there anything else? |
|
| Jag sprutade mina nya lister fulla med ett transparant tjockt rostskyddsvax som fanns på OK, har hållit sig bra ganska länge nu! Transparant vax ser ju inte fult ut heller när man torkat av överflödet... | |
|
Tack för svaren, det blir nog samma lösning för mig, dvs fylla liserna med rostskyddsmedel och sen trycka dit dem. De inbyggda dräneringarna funkar ju uppenbarligen inte... BMW - is there anything else? |
|
| Har för mig jag gjorde så på M5an, sprutade i någon slags flytande vax i lister och även i dörrarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.