|
|
|
|---|---|
| hur väljer ny... nya mini clubman kan nog jämföras med 1-serien vad gäller utrymme och även kvalite samt pris... det är två billar i samma klass med hög personlighet... har alltid gillat 1:an men den nya clubman är verkligen cool... du får en bil som är grymmt speciellt och även nogorlunda praktisk.. man får med det nödvändigaste i alla fall... om några år så har priserna fallit och då är det dags att slå till :D .... vilken hade ni valt??? ... om det stog mellan 116 och mini clubman så hade jag nog valt minin | |
| Om det hade gällt nyköp så hade jag utan tvekan valt Mini Clubman diesel framför en Bmw 116! | |
|
Tycker faktiskt inte 1:an och Mini är speciellt lika. Har själv en Cooper S men clubmannen har jag inte sett i verkligheten ännu. Men håller med om att den verkar riktigt cool! Visst är båda små dyra bilar men jag tycker skillnaderna är större än likheterna. Framhjulsdrift vs bakhjulsdrift Coopern har betydligt mer personlighet och väcker mer uppmärksamhet. Coopern är betydligt körgladare, en gokart med kaross. BMW vinner komfort ronden. BMW är också en mer praktisk bil om man väljer 4d. I mitt fall är Minin en kul andra-bil som man med fördel även kan lufta på bana då och då. Skulle jag bara ha 1st bil skulle jag hellre ta en 4-d 1:a, gärna 130i om dom inte vore så sanslöst dyra. |
|
|
Mini = Kul leksak 1-serie = Bra bil Har testat Cooper och Cooper D och inte kan någon av de jämföras med en E87....... |
|
|
Just 116 vs Cooper så är valet Cooper med den lite livligare designen och även den har fått kvalitetskänsla. Det svåra börjar när det är en rak sexa under huven på ettan vs S modellen i cooper. Jag valde mellan en cooper s och 325/330 sist det blev en Cooper s. Lite eftersom varenda test man läst om den har den blivit hyllad för sina roliga karaktär och gokart känsla blandat med lite Dsc ,panorama tak och annat bmw krafs så känns det tryggt :-) Hade även kört 5 bmw s på raken innan och ville testa något annat.... Dock lär det bli en bmw nästa gång igen, den där raka sexan skapar beroende helt enkelt. Mpower |
|
|
Kör själv en Peugeot 207 RC som bruksbil! Har exakt samma goa 175hk motor som Mini Cooper S. Tyvärr så har inte BMW någon prisvärd motsvarighet i 1 serien! Synd att BMW inte själv använder den motorn som blev utsedd till världens bästa i sin storleksklass! Länk Min Z3: Länk |
|
|
Läs gärna denna tråden på samma tema! Länk Min Z3: Länk |
|
|
Jag tycker inte att 1-serien konkurrerar med varken Mini eller 207. Motorn är säkerligen en pärla i nya RC'n, men 207 som bil betraktat är ingenting jag betalar 215' kr och uppåt för. Att det sedan finns människor som överväger alla dessa bilar vid en första överblick när det är dags att byta bil är jag dock övertygad om. Lånar man samtliga bilar över minst en dag och använder bilen i de miljöer som man har tänkt använda den så kommer det stå väldigt klart vilken man vill ha enligt de kriterier man vill ha i en kommande bil. Dessa tre sklijer väldigt mycket i deras utformande! Mvh, /Wille |
|
|
Wille hur mycket BMW får du för 215' ? Jo en budget 116 med 115hk törstig gammal sugmotor, standard plysh och i princip ingen utrustning alls! Allt kostar ju extra på BMW. Därför håller med om att inte 1 serien konkurerar alls när det gäller mest kul bil för pengarna! Min Z3: Länk |
|
|
I mitt fall handlade det om begagnat och då suddas ny priset ut en del som coopern för 260k eller en 330i för 370 k nya men samma pris efter 4 år. Som sagt den raka sexan är det jag saknar och det är ett riktigt bra betyg för coopern med tanke på körglädje ,utr ,utseende på en E46. Går även en kompressor laddad motor bättre när det är kallt, liknande turbo motorer? Samma där maxad 207 eller cooper för 215k eller snik 116 då faller det på cooper lätt. Medans en rätt utr 120 (177 hk) eller 130i om 2 år gör saken biff för Bmw n. Mpower |
|
|
anmith: Ingen aning? en begagnad e65'a eller en ny 116 och alla bilar där emellan? Jag köper mycket hellre en e36 323 coupé för 60k kr än en Peugeot 207 RC för 215k kr. Har man en större budget än 215 så kanske 1-serien kan vara ett alternativ för vissa? Du får bli mer nogrann när du särskiljer inlägg som skrivs och dina personliga vinklingar, ingen har i denna tråd skivit att 1 serien är mest kul för pengarna. En lågutrustad etta kan kännas väldigt snikig medan en välutrustad är helt underbar, en etta kan dock aldrig kännas lika dåligt ihopskruvad som en P 207'a. Hur är 207 annars? hoppas att den har betydligt färre typfel än 206'an som var en verklig skandal. Mvh, /Wille |
|
| va o kollade på mini clubman s idag... den var riktigt riktigt grym.. fick faktist bra med plats i baksätet dock lite trångt i sidled.. är dock ca 192 så blev inte förvånad... kvalitetskänslan var väldigt hög och helhetsintrycket var väldigt bra... dörröppningarna var riktigt coola ... nu e ju frågan en 1:a eller en clubman | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.