AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Värmeproblem vid högersväng.

lu
13
luz856e
525i touring -92
Har bytt värmeventiler men har ändå värmebortfall vid högersvängar. BMW kunde ej svara men kanske ev. ett läckande värmepaket. Får också mer imma på vindrutan vid förarsidan, sämre defrosterverkan.

Tacksam för svar.
Vi
91
Viper540
X5 4.8iS -05
Om det mot förmodan är till någon tröst, så är du inte ensam. Jag trodde jag var det, eller rättare sagt, att jag bara inbillade mig.

Håll oss uppdaterade med vad du kommer på!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vet inte om det här kan hjälpa men följande teori har diskuterats här tidigare, använd funktionen sök inlägg uppe till höger. Prova och se om något stämmer:
Om du har imma på vänster sida. Kolla att microfiltren är bytta. Kan sättas igen. En person i bilen orsakar kondens pga kroppsvärmen. BMWs klimatautomatik, iaf på E39 går ned på låg fläkthastighet och kan förorsaka imma vid kallt väder eller fukt ute.
Mvh
Asken
lu
13
luz856e
525i touring -92
Ang. imman så svarade Autowåx i Karlstad att det kanske kan bero på glykolångor som i sin tur gör att kondens får svårare att släppa från glaset. Detta kan väl i så fall bara bero på läck i elementet?

Hur svårt att byta element? Lönar det sig att lämna in?

Illasinnade bekanta har också sagt att det är mindre värmeelement på importbilar. Har detta någon uns av sanning i sig?

CSL
Lejba
Lyft på mattan och kolla on den är grön/blå
och fuktig, om så är fallet byt värmepaket!
Jag hade imma värmebortfall vid svängar och acceleration, men efter v.pakets bytet är det ok. Hur får man bort glykolen?

legba
db
78
dbfreak
530i -88
Hade läckande värmepaket på min oxå, läckte ned på förarsidan vid gaspedalen. Efter en ordentlig tätning av elemtet försvann problemen. Mattorna fick jag dock lägga i blöt i varmt vatten och såpa för att sedan torka i några dagar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.