AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.420

Slitagevarnare bromsbelägg [E30]

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Min E30 varnar för slitna belägg till och från. Ena dan kan den varna, andra inte. Nya givare sitter det där. Någon som vet vart det brukar kunna bråka eller glappa. Lita jobbigt att riva ner allt ihop. Och vad säger SBP om att lampan lyser?

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
Samma på min, fast jag upptäckte att dem som bytt bromsar skitit i att stoppa dit nya varnare, jag tog ett par gammla varnare på skroten, klippte kontakten och skravade ihop kabeln då ska juh lampan slokna men de lyser ändå, sbp bryr sig inte om det inte för mig iaf, bara jag som stör mig på att ha en röd varnings lampa lysande
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Jag trodde att det var ifram för kabeln var lite halvmysko... Testade att röra på kabeln och böja den lite olika men utan skillnad. Sen när jag hade varit inne en stund o gick ut o vred på tändningen så var den släckt. Men sen nästa gång jag vred på, utan att ha rört någon kabel eller kört bilen, så lös den igen. Den e något som verkligen e konstigt med den där. Visst, litet problem, men väldigt jobbig lampa!

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
El
311
Elwood
523i Touring
Samma på min. Kommer du på någon enkel lösning får du gärna berätta :)

Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Har samma problem..
Ska ta bort lampan ur instrumenthuset, tror jag klarar mig utan ;-)

Mvh Anton
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Om du inte byter till en ny slitagevarnare och den gamla är dålig, ta och tvinna ihop trådarna på givaren så släcks lampan.

En givare vänster fram och en givare höger bak om det är skivor runt om.

Gr8ride
E
1.156
E
320 ci cab -04
Givarna är bara en stömkabel som antingen är hel / leder ström eller är av och då lyser slitagevarnaren. Det sitter en kontakt bromsoket som du lätt kan sära på och vips är lampan tänd.

Länk

Del nr 7, bifogad länk.

Om du inte vill ha slitagvarnare och vill att lampan skall vara släkt kan du antingen, ta bort lampan eller löda ihop kablarna. Kapa direkt efter kontakten och bygla.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.