|
|
|
|---|---|
|
Hej servade bilen hos bmw idag.. Passade på att fråga angående ett litet avgas läck framme i motor rumet. Dom kom fram till att det förmodligen var spricka i grenröret.. Dom hade nyligen bytt på en 530 d e60 för samma orsak.. Men nu e det så att jag är till yrket svetsare så jag borde väl kunna svetsa detta? Någon annan som har haft samma problem? | |
|
Svetsa på du...blir det tätt har du lyckats spara x-antal hundralappar :) Mvh Janne. |
|
|
Länk Mvh Janne. |
|
|
dom trode det var vanligt matrial svart eller legerat kunde dom inte säga. Men ganska säkra på att det inte var gjutjärn.. Om det nu e det e det inget problem heller har svetsat värre saker:) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det går ska du svetsa det löst, skaffa ett grovt plattjärn minst 8 mm tjockt och borra hål i och bulta fast grenröret i samtliga hål. sedan borrar du ett litet hål i varje ända av sprickan och slipar ur till en v-fog. Du använder självklart gjutjärnspinnar, jag brukar värma upp objektet med en gassvets till det blir "rött" och sedan svetsa det medans det är varmt, sedan får objektet ligga i tjocka lager av isolering ett dygn för att det ska svalna sakta.För övrigt spricker knappast ett grenrör på en lågmilad BMW har aldrig hört talas om det. ///MVH Hasso Länk |
| Hade hänt på en bmw 530 e60 helt ny. berätta dom på bmw grästorp | |
|
Så ny var grenrörsläckaget fixat.. förbanat trångt att komma åt.. Men det fans ingen spricka igrenröret som faktiskt var i stål inte gjutjärn. Men det var dom fremre muttrarna var lite lösa, så det hade blåst lite av packningen men det e åtgjärdat nu.. Tur dom inte fixa det på bmw för då hade de bytt grenrör ändå..Bättre att kolla själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.