|
|
|
|---|---|
kilroy |
Jag köpte för ett tag sedan en Audi RS4 för att ha som vinterbil. Nu har jag fått en seriös spekulant på bilen och vid en eventuell försäljning funderar jag på en Audi S8 -01 eller -02. Har någon några erfarenheter? Hur är det med prestanda på en S8? Jag antar att den inte är likvärdig med en RS4? Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Minns någon gammal tråd då S8 jämfördes med 750i E38 och det konstaterades att S8 förvisso var snabbare, men inte så fantastiskt mycket snabbare. Vägegenskaperna är emellertid förmodligen mer körglada och "fasta i hullet" i en S8 jämfört med en E38 så länge vi förutsätter att E38:an inte har M-sportpaket. Tror inte att prestandan är ens i närheten av RS4. S8 är emellertid väldigt dyra att äga, på grund av läskigt höga servicepriser - men det borde du vara införstådd med med tanke på RS4 :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
kilroy |
Tack för svaret, Kalle! Du har säkert helt rätt när det gäller RS4 kontra S8. Jag vet om Audis höga servicepriser. Min BMW-mekaniker i Tyskland har jobbat mycket med Audi så den delen fixar sig. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
S8 6vxl är myckeeet snabbare än Tiptronic dryga sekunden till hundra 5,4sek har jag för mig, det sämsta med Audi: n är kamremmen som bytts vid 12000mil (ta med vattenpumpen) ca 12tkr hos Audi som drar upp kostnaderna, en bekant har en 98: as Tiptronic och den har helt ok driftskostnader, en annan bekant sålde den till honom, bytte kamrem/vattenpump + lite annat och det var för 2år sedan, så köp, du slipper rosten, men se upp med speglarna dom är populära. Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har bara kört en ny V10 S8 och blev inte alls imponerad, motorn OK interiört OK men komfort NÄ inte med 20 tumspuckar och kolfiberbromsar, vägljudet var likvärdigt med min´-98 Arosa, Njet inte 1.1 mile för den bilen inte! ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.