|
|
|
|---|---|
Roger Wehlin |
Jag kör max 500 mil/år duger det då med Biltemas bromsskivor bak,,jag menar jag kör ju lungt o fint numera.. Roger |
|
Hej! Dom fungerar bra, men biltemas grejor har dåligt ytskydd. Jag brukar köpa skivor där och en burk Zinkspray. Sprayar ytan (som inte är mot belägget) och sedan får man både hållbara och fina skivor. Överbliven färg bränns bort, kör gärna sakta en stund och lägg foten på pedalen (typ rulla i ettan med bromsen lätt ansatt) du ser direkt när färgen är bortsliten. Mvh Jonas |
|
Vantage |
Det duger garanterat :-))) Har hört flera som kör på Biltema skivor och detta utan problem !! Ska själv byta snart på min 320i och inte tänker jag betala mer än nödvändigt. Till den kostar det 600 bak och 800 fram med skivor. Tippar på att orginal bak ligger på 1100 och något liknande fram. 1400 mot 2200 är en skaplig skillnad !! Så kör på Biltemas du !! Niclas |
Roger Wehlin |
Tackar ..då gör jag så då Roger |
|
jag kan oxå säga att det är inget fel med Biltemas skivor.Kör själv med såna skivor fram och det funkar mycket bra.Fick betala 600kr för båda sidor.Man ska bara inte bromsa hårt dom första 15 mil och sen blir det inga problem. Köp klossarna samtidit och byt dom med kostat max 200kr lycka till sutko |
|
Roger Wehlin |
Tack,,,bytte handbromsbackar i kväll..o då så var ju naturlgtvis Biltema stängt så de får bli nya skivor i helgen,,men de gåra tt ombes, nu i alla fall...men sitter det ngn justerskruv till hanbroms i konsollen inne i bilen ,,som de gör på volvo 740 osv får dra spaken lite väl högt men det kanske sätter sig Rogge |
|
du ska endast justera handbromsen via justerskruven i navet, inifrån bilen justerar man bara när man byter ut vajern, och då justerar man bort slacket. oftast hjälper det om man "kör" in dom nya beläggen, sen så gör man en efterjustering .. det brukar bli bra då :) ######## # PAJALA # ######## |
|
Roger Wehlin |
Tack,,det var det jag misstänkte ,,men man måste fråga när det går några år imellan blbyten Rogge |
Roger Wehlin |
Ok då var de klart med nya skivor bak o handbroms backar .skivorna 299:_ st på Biltema ..så i morrn eller månd. blir det ombes..men nu jä... är det bromsar bak . Rogge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.