|
|
|
|---|---|
|
hej! Har "manuell klima" på min e38, alltså den med vred, liknande den som sitter i e34. Köpte nyligen en digital panel från en e38 av 98-års modell. Fungerade nästan, kunde koppla in den, och alla lampor lyste och den reagerade på mina kommandon, MEN enbart själva panelen reagerade, luftlödet ökade i panelen, men inte i själva bilen, där var allt stendött. Vilken panel skulle jag kunna använda för att slippa mina "vred" ? | |
alain |
jag har byt till en 98 digital som fungerar hel perfekt, det finns en liten tun kabel som blir över och jag bryr det inte mig om den. har du kolla på alla säkringar?, jag tycker att det är konstigt att den inte fungerar. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Har för mig att det finns en tråd om detta (där man diskuterar pixel-felen), att när man byter som Du gjort måste man låta en BMW verkstad "koda in" den nya enheten mot bilens system. /Stefan |
|
|
Jepp. Ibland så går det att bara byta panel från vred till den modernare. Bilarna utrustades med olika mjukvaror, finns en hel del olika. Själv kunde jag inte byta rakt av. Allt utom ac-knappen fungerade. Det är BMW som lägger in ny mjukvara i bilen. Men testa klassikern med att ha bilen strömlös. Koppla bort batteriet, gärna över natten för säkerhets skull, så kanske bilen upptäcker ny hårdvara och justerar sig. /Aimo |
|
Scheckheft |
Hej 540:D: om du har enbart har manuell klima är det inte möjligt att byta till klimaautomatik. Oabsett panel. Om du har klimaautomatik och ska byta till en nyare panel så behöver du rätt mjukvara för att kunna reglera luftmängden. Mvh Scheckheft |
| Skulle jag sätta i den nya panelen skulle jag få några kablar över. En liten svart, och en fläta med flera tjocka kablar som går in i fläkthastighetsvredet...Tror förresten att jag har klimaautomatik. Så det som gäller är förmodligen ny programvara? | |
alain |
det verkar som att de flätade kablar går enbar till manuel system, hade du inte innan automatisk fläkthastighet kontrol som sänkdes vid närmast kommende tempe? isf vet jag inte om det går att bytta i huvudtaget. kolla med BMW, Lycka till ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
bytte till en nyare klima-99 utan tråkiga rattarna som sitter org monterade i -94 allt funkade utom ac knappen lämnade den till bmw som bytte program varan (600kr)sedan funkade allt parfekt,,bättre att byta till den nyare än att hålla på o krångla med gammalt pixel bös.. åka första klass kostar lite mer... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.