|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag håller på att sälja min nuvarande SAAB 9-5 kombi för att införskaffa en E39 Touring. Så vad ska jag välja 530 eller 540. Kravet är manuell växellåda... Jag har lusläst en massa sökningar och känner att jag inte kan knäcka riktigt vad som skiljer årsmodellerna åt. Sen är det ju viktigt att det blir rätt bil när man träder in i ett nytt märke. Kan ni hjälpa mig? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten | |
|
Hej stor skillnad på bilarna r6/v8. Beror ju helt på vad du vill ha. Facelift 01 först då 530 finns. Om pengarna räcker till så säjer jag definitivft en 540i manuell. Riktigt fin bil ljusår framför saab. Använd görna registret och sökfunktionen här på sidan. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jo det ligger ju lite i det... Frågan är ju bara vad som är värt att titta efter? Är det mer än utseendemässiga förändringar vid faceliften? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Ja faceliften innebär även tekniska uppdateringen. Alla 530 är faceliftade. Innan faceliften fanns istället 528i. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Tja...Klockrent med V8 dvs 540iA(flest automatbilar i omlopp,men en manuell är ju spännande om du hittar en fin dylik) om du är ute efter maximal komfort o prestanda...vill du ha något mera ekonomi i konceptet så är 231hk R6 530i inget dåligt val heller.. Kolla gärna i "sök inlägg" här uppe på sidan som du redan fått tips om..finns massor skrivet angående just dina funderingar.. Mvh Janne. |
|
|
Satsa som sagt på en facelift oavsett om väljer 530 eller 540. Jag har haft båda modellerna dock bara med automat. Båda är komfortabla och ett nöje att köra men skillnaden är att 540'n med ett tryck på gasen byter skepnad och blir riktigt rask. Nackdelen med 540 är ju att den kostar något mer att äga. Inga dramatiska skillnader men räkna med 1,5dl mer per mil, lite dyrare försäkring och service. Om det är manuell som gäller för dig så är detta lite av bristvara när det gäller 540 Touring då det inte tillverkades så många. Har man sen lite krav på utrustning och färg så blir det ännu svårare. 530'n är lättare att hitta manuell även om det även här är vanligare med automat. Hade jag stått inför samma val idag så hade jag köpt en 540. ___ //Ulf |
|
| håller med programmer satsa på en 540. DVS om du kan få tag på ngn vettig touring, har en sedan själv med manuell låda och är mkt nöjd med den. En V8 är ändå en V8 =) | |
|
Tack allihop! Då ska jag hålla utkik efter en manuell 540 T. Det finns ju bara tre till salu som jag ser det nu och alla finns ju en bra bit från mig, tyvärr. Är det någon som har koll på de exemplar som finns till salu på Blocket? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.