|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det blåser endast varmluft på min framruta. Blir galet varmt i bilen. Men.. När jag kör igång ACn så förvinner det. Kan tillägga att min AC inte kyler något alls annars. När jag startar bilen så låter det riktigt illa från instumentpanelen. Typ en plastfläns som smäller. Kan tänka mig att det är ngn typ av lock som inte stängs ordentligt? Våga jag lossa den svarta lådan under huven mot rutan? Går inte några wirar där. | |
|
Jag skulle gissa att det är vattenventilen som spökar, hade samma problem med värme på vindrutan på min E38. Se nr 7 på Länk /fredrik |
|
|
Går tempen på motorn upp ordentligt när du startar och kör? HAr det bubblat något under instrumentpanelen? Jag hade ett liknande problem och när kylarvätskan byttes spolades systemet, den mängd skräp som fanns därinne var avsevärd... Däremot är fdaa:s inlägg relevant om du inte hittar någon av mina symptom. Mvh Asken |
|
|
Tjenare! Läste mitt eget inlägg och konstatera att tisdagsölen måste varit starK :) Det GÅR wirar till lådan(förmodligen fläkten) framför framrutan. Kan man demontera denna utan att sabba allt? Det bubblar inte alls. Bara blåser värme. Ska titta på ventilen så fort jag får tid. Tempen går upp som den ska. |
|
|
Låter som om locken som stänger tillluftshålen har fastnat, de som sitter under kupéluftfiltren. Om det inte är dem, kanske något annat lock, det låter som det finns några stycken som stänger när jag stänger av bilen. Min bubblar, men jag tycker det låter från tanken... Dock har jag märkt av det värmeproblem som fdaa troligen pratar om. Ska byta kylare i vinter, tänkte rensa kanalerna och se över alla ventiler och pumpar samtidigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.